خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان به ایلنا خبر داد:

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محوطه قلعه فلک الافلاک

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۳۱۷

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان ضمن تشریح برنامه‌های این اداره کل در ایام نوروز گفت: نمایشگاه صنایع دستی بزرگی در ایام نوروز در محوطه قلعه فلک الافلاک برپا شده است.

عبدالرضا مهاجری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات و تمهیدات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در ایام نوروز گفت: بروشور‌ها و اقلام مورد نیاز در زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی برای جذب گردشگر در این استان تهیه شده و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاهی با حدود ۱۰۰ غرفه ویژه صنایع دستی استان لرستان در نزدیکی قلعهٔ فلک الافلاک و تمامی شهرستانهای استان برگذار شده و آمادهٔ استقبال از مسافرین نوروزی است. علاوه بر آن، غرفه مرکز اطلاع رسانی گردشگری و غرفهٔ راهنمایان گردشگری نیز در این نمایشگاه‌ها وجود دارد و ۱۰۰هزار نسخه نقشهٔ راهنمای گردشگری برای مسافران نیز چاپ شده که میان آن‌ها توزیع می‌شود.

مهاجری‌نژاد افزود: حدود ۱۸۰ مدرسه در سطح استان و تعداد زیادی سرویس بهداشتی و نماز خانه‌ برای استفاده مسافران آماده شده تا در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به انجام بازرسی‌های دقیق از مراکز تفریحی و رستوران‌ها اظهار کرد: بطور میانگین روزانه حدود ۴۰ تا۵۰ بازدید از رستوران‌ها و مجتمع‌های بین راهی توسط ادارهٔ میراث فرهنگی، اداره تعزیرات حکومتی و ادارهٔ بهداشت انجام می‌گیرد. همچنین جلساتی با هتلداران و دفا‌تر خدماتی برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران نیز برگزار شده است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان گفت: سال گذشته میزبان حدود ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی بودیم و انتظار داریم که امسال نیز با توجه به تبلیغات انجام شده، تعداد قابل توجهی گردشگر به این استان سفر کنند.

وی ادامه داد: استان لرستان دارای ظرفیت خوبی برای بوم گردی است، این استان به سرزمین آبشار‌ها و پل‌های تاریخی معروف است و از نظرمردم‌شناسی نیز دارای جاذبه‌هایی گردشگری فراوانی است.

مهاجری‌نژاد ادامه داد: همچنین برای اولین بار در این استان خانه مسافر‌هایی تحت نظارت اداره میراث فرهنگی و اماکن نیز برای اسکان گردشگران اعلام آمادگی کرده‌اند و ظرفیت پذیرایی از مسافران را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز