خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی خبر داد:

تدوین و استانداردسازی بسته خدمات مددکاری

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۹۳

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی بر تقویت تعداد و مهارت های نیروهای مددکاری در بیمارستان ها تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا؛ سید احمد تارا در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی مددکاری گفت: ابعاد مشارکت مددکاران در امر درمان موفق بیمارستانی بسیار موثر است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی با بیان این که علم مددکاری، موجب توانمند شدن بیمار به منظور کنار آمدن با بیماریش می شود، گفت: مددکار بیمار را در مراحل بعدی زندگی از جمله ابعاد شغلی، ارتباط با خانواده، پیگیری بیماری در مراحل بعدی درمان و گسترش بیماریابی در آن خانواده کمک می کند.

وی در ادامه با اشاره به این که خیرین سلامت علاوه بر کادر درمانی از  ارائه دهندگان خدمات در بیمارستان هستند، افزود: مددکاران رابط بین خیرین و نظام بیمارستانی هستند و خدمات ارائه شده توسط خیرین را به بخشهای لازم هدایت می کنند.

تارا همچنین، مددکاران را صدای بیماران در کارهای حاکمیتی بیمارستان بیان کرد و گفت: مددکار می تواند انتقاد، پیشنهاد و مشکلات بیماران را به گوش مسئولین برساند.

 مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی در ادامه، با تاکید بر تقویت تعداد و مهارت های نیروهای مددکاری، یکی از مشکلات حوزه مددکاری را کمبود نیروی مددکار بیان کرد و گفت: در مقابل بیش از 80 هزار تخت بیمارستانی و بیش از 200 هزار پرسنل در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت، تنها 700 مددکار داریم که از این تعداد 350 نفر رشته تخصصی مددکاری را دارند.

به گفته تارا کمبود نیروی مددکار و حجم کار زیاد این افراد در بیمارستان ها، باعث می‌شود؛ تا مددکاران نتوانند در مسائل مهارتی رشته مددکاری مثل ورود به زندگی افراد و تحقیقات میدانی فعالیت داشته باشند و فقط به واحدهایی با عنوان واحد تخفیف در بیمارستان ها شناخته شوند.

وی همچنین، بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای مددکار و بیمار در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: لازم است کیفیت فضای فیزیکی مددکاران در بیمارستان ها افزایش یابد تا رابطه میان مددکار و بیمار به منظور ارائه خدمات بیشتر به بیمار ارتقا یابد.

تارا در ادامه، یکی از اقدامات دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی در حوزه مددکاری را تدوین بسته های خدمات مددکاری و استاندارد سازی این خدمات بیان کرد و گفت: راه اندازی سامانه اطلاعات مددکاری بیماران، توانمند سازی مددکاران کشور و تثبیت جایگاه شغلی مددکاران از برنامه هایی است که در حال طراحی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز