خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

نجات‌۷ نفر از محاصره آتش/سوختن ساختمان سه طبقه پر از ضایعات

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از وقوع دو حادثه آتش سوزی در پایتخت خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد دو حادثه آتش سوزی که شب گذشته در تهران رخ داد، اظهار کرد: اولین آتش سوزی مربوط به ساعت ۱۹و ۴۹ دقیقه در محله عبدل آباد خیابان دولتخواه در یک مجتمع مسکونی اعلام می‌شود که بلافاصله ۴ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو حاوی تشکیلات تنفسی، تشک نجات و نردبان به محل اعزام می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه محل آتش سوزی یک مجتمع مسکونی ۹ طبقه بود که واحدهای زیادی داشت، افزود: آتش سوزی در طبقه پنجم و در یک واحد ۵۰ متری رخ داده بود، این واحد کاملا شعله ور بود و دود زیادی نیز به طبقات مجاور آن سرایت کرده بود.

ملکی افزود: تعداد زیادی از ساکنان خودشان موفق شده بودند که از ساختمان خارج شوند، اما تعدادی محبوس بودند. بنابراین یک گروه از آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش رفتند و گروههای دیگر برای خارج کردن افراد محبوس اقدام کردند و در نهایت موفق شدند؛  ۷ نفر را که شامل چند کودک، مرد و زن بودند را بدون آسیب دیدگی از محل خارج کنند؛ یک زن باردار هم در ساختمان دچار دود گرفتگی شده بود، که با برانکارد نجات از ساختمان خارج و تحویل عوامل اورژانس شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: در ‌‌نهایت آتش خاموش و دود حاصل تخلیه شد؛ این عملیات در ساعت ۲۲ و ۱۸ دقیقه بدون تلفات پایان یافت.

وی درمورد دومین حادثه آتش سوزی اظهار کرد: در ساعت ۲۱ شنبه (۲۳ اسفند) آتش سوزی در یک ساختمان در محله یوسف آباد خیابان مدبر اعلام می‌شود که چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو تنفسی به محل اعزام می‌شوند.

ملکی افزود: محل آتش‌سوزی ساختمانی سه طبقه بود که هر سه طبقه آن پر از اجناس ضایعاتی، مستعمل و دست دوم به ویژه وسایل چوبی بود.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی از طبقه دوم آغاز و به بخشی از طبقه سوم نیز سرایت کرده بود، افزود: یک مرد و دو زن هم در ساختمان حضور داشتند که آتش نشانان هر سه نفر را به سلامت از ساختمان خارج کردند.

سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه شدت آتش سوزی بسیار زیاد بود، اظهار کرد: آتش نشانان برای مهار حریق ناچار شدند از ساختمان‌های کناری وارد شوند، زیرا ورود از راه پله‌های ساختمان غیر ممکن بود.

ملکی تصریح کرد: این عملیات نیز ساعت ۵۰: ۲۲ بدون مصدوم پایان یافت.

کد خبر : ۲۶۰۴۵۶