خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده است/ تحکیم فرهنگ پاکدستی و پاک چشمی در سازمان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۱۶۲

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده و بویژه در سالهای اخیر گامهای بلندی به سوی رشد و تعالی برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین اشتری امروز در مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده نیروی انتظامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: لازم می‌دانم؛ از رهبر و مقتدای خود به واسطه لطف و اعتمادی که به این حقیر در این مسئولیت خطیر ابراز فرمودند؛ خاضعانه سپاسگزاری نمایم و از خداوند بزرگ بخواهم تا با کمک شما و دیگر ارکان و نهادهای نظام و با همت همه مدیران و فرماندهان و کارکنان ناجا پاسخی شایسته به  این اعتماد افتخار آفرین ارائه دهم.

وی افزود: همه ما می دانیم که به فضل الهی نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده و بویژه در سالهای اخیر گامهای بلندی به سوی رشد و تعالی برداشته است.

اشتری تاکید کرد:  این واقعیت بی‌شک مدیون همت و ایثاری است که یکایک کارکنان و فرماندهان پیشین داشته‌اند، خصوصا سردار سرتیپ پاسدار احمدی‌مقدم که همه ما شاهد و شاکر مجاهدت‌ها و تلاشهای بی دریغ و موثر ایشان در دوره طولانی فرماندهی ده ساله بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: از طرف خود و همه  فرماندهان و کارکنان ناجا تایید و قبول این مجاهدتها و تلاشها از سوی رهبر فرزانه انقلاب را به حضور ایشان تبریک عرض نموده و برای تداوم توفیقاتشان دست به دعا بر می‌داریم.

سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حافظ اصلی مرزها و تامین‌کننده آرامش جامعه تلاش کرده است تا با تکیه بر ظرفیتها و توانمندیهای خود و با نگاهی آینده نگر و نظامند و با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی و مشارکتهای مردمی پاسخی مناسب و قابل قبول به نیازها و مطالبات اجتماع در حوزه نظم و امنیت بدهد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ارتقای فضای اسلامی و انقلابی و صیانت از کارکنان خدوم این نیرو در سالهای گذشته توانست به شکوفایی استعدادها سرعت دهد، گفت: این مسئله اقتدار و محبوبیت را به مثابه دو ویژگی اساسی برای انجام هر چه بهتر ماموریتها به ارمغان آورد.

وی افزود: این راهی است که به فرمان فرمانده معظم کل قوا بایدا دامه یابد و تقویت شود .

اشتری تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همدلی و همکاری تمام نهادها و مقامات کشور هستیم چرا که امنیت عمومی یک تولید و یک کل تجزیه ناپذیر است

وی افزود: در همین جا باید از توصیه رهبر حکیم انقلاب اسلامی سپاسی جداگانه داشته باشم که فرمودند«از قوای سه گانه بویژه وزارت کشور، دبیر خانه شورای عالی  امنیت ملی، صدا و سیما، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انتظار می‌رود؛ در شرایط حساس کنونی حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی را در ابعاد مادی و معنوی بعمل آورند».

وی افزود: گرچه ناجا همیشه از همراهی این عزیزان بهره‌مند بوده است، اما در انتظاریم تا لبیک دوباره و عملی مضاعف را در پاسخ به این فرمان شاهد باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: ما نیز به سهم خود آماده‌ایم تا پشتیبانی امن و همکار خستگی ناپذیر برای همه این نهادها و مقاماتی باشیم که در شرایط حساس کنونی کمر به خدمت مردم گرانقدر و نظام مقدس اسلامی بسته‌اند.

وی افزود: باور داریم که مردم شریف ایران بیش از این شایستگی برخورداری از محیطی امن و سرشار از آرامش و آسایش را داشته و نیروی انتظامی وظیفه دارد که چتر نظم و امنیت را به گونه ای فراگیر بر سر آحاد ملت برافراشته کند.

وی افزود: افزایش حضور مقتدرانه پلیس در عرصه محیط‌های عمومی و پاکسازی آن از معتادان ، خرده فروشان مواد مخدر و دیگر ناامن کنندگان  محیط همراه با صیانت از ارزشها می‌تواند، موجب بالارفتن هزینه‌های ارتکاب جرم و برخورد قاطع با قانون شکنان گشته و به تداوم بهبود چهره عمومی شهرها از مظاهر بی بند و باری،‌ ناهنجاری‌های رفتاری و ناامنی منجر گردد.

وی باتاکید بر اینکه تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای و رعایت بهبود خدمات انتظامی با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت، افزود: همچنین کشف سریع تر و به موقع جرایم به ویژه جرایمی که موجب تشویش اذهان و نگرانی عمومی می شود افزایش خواهد یافت. قصد داریم از فناوری ها و تجهیزات پیشرفته در کشف علمی جرم در صدر برنامه های ناجا استفاده کنیم.

وی  در تشریح دیگر اولویتهای ناجا افزود: کمک به اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی از طرقی نظیر ایجاد تحول در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ارتقای امنیت کسب و کار و سرمایه گذاری، مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی با هماهنگی و همکاری قوه قضاییه و دولت از دیگر اولویتهای ناجا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق چنین اهدافی می‌بایست، همه ظرفیتها و توانمندیهای فردی و سازمانی بسیج گردد، گفت: افزایش مهارتهای ارتباطی، آموزش رفتارهای موثرتر اجتماعی، ارتقای قابلیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای به عنوان یک ضرورت در کنار شایسته‌گزینی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: توسعه بصیرت دینی و انقلابی، تلاش برای ایجاد سازمانی متدین، ارزشی و ولایت مدار و تحکیم فرهنگ پاک‌دستی، پاک چشمی و پاک دلی در سازمان پیگیری خواهد شد تا پلیسی اخلاق مدار و پاسخگو ، قانون‌مدار و منضبط برای ارائه خدمت به مردم بیش از پیش به منصه ظهور برسد.

وی افزود: نیروی انتظامی مصمم است؛ با توسعه سلامت اداری، ارتقای منزلت اجتماعی و صیانت از کارکنان، ارائه خدمات و بهبود معیشت و همچنین حمایت از کارکنان خدوم در عرصه اجرای ماموریت قدردان تلاش و مجاهدت آنان باشد .

اشتری تاکید کرد: ارتباط مستمر با نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران و بهره‌گیری از مشورت و همکاری آنان برای توسعه فضای علمی و پژوهشی در ناجا و همچنین نوسازی پلیس و توسعه فناوری‌های نوین موجب هوشمندی پلیس می‌گردد.

وی تاکید کرد: امروز در نیروی انتظامی اراده و ظرفیت انجام کارهای بزرگ و اساسی فراوان است، از این رو حرکت در مسیر تعالی فردی و سازمانی و پیگیری اقدامات شایسته در دوران تصدی سردار احمدی‌مقدم با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت و هدایت مستمر مقام معظم رهبری، همکاری فرماندهان مدیران و کارکنان ناجا بتواند این رسالت سنگین را به سرمنزل مقصود برساند تا شاهد پلیسی شایسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز