خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌های تهران اعلام کرد:

حضور ۴ هزار ناظر بر سر ۱۸۰۰ صندوق رای‌ شورایاری‌ها

کد خبر : ۲۵۹۹۸۵

رئیس هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: ۴ هزار ناظر امروز بر سر ۱۸۰۰ صندوق رای گیری در شهر تهران حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری رئیس هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: امروز در محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران با همکاری هیات نظارت برانتخابات و هیات اجرایی انتخابات، تمامی مقدمات برای حضور حداکثری شهروندان از ۹ صبح امروز ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۳ آغاز شده است.

وی افزود: تمام افرادی که دارای سن ۱۸ سال کامل هستند، یعنی افراد متولد ۲۲ اسفند سال ۷۵ به قبل می‌توانند؛ در این فعالیت اجتماعی و مدنی شرکت کنند و امیدواریم که هر فرد امروز در محله خود رای دهد و همچنین معتمدین واقعی محله خود را انتخاب کنند.

به گفته سالاری در حال حاضر مشکلات مختلفی در کلانشهرهایی مانند تهران وجود دارد که می‌تواند، با وجود شورایاری‌ها حل شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نهاد شورا و اعضای شورا تنهایی امکان انجام وظایف قانونی گسترده خود را ندارند، افزود: نهاد شورا براساس ماده ۷۱ قانون شورا‌ها اجازه دارد که نسبت به تشکیل شورایاری در محلات اقدام کنند که این شورایاری‌ها ترکیبی از معتمدین واقعی مستقر در محلات هستند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت با حساسیت زیادی در جهت قانونمندکردن این انتخابات همکاری کرده‌اند، گفت: از صفر تا صد این انتخابات قانونی و براساس مصوبه شورای شهر است که به تایید فرمانداری رسیده است و امیدواریم که امروز با حضور حداکثری شهروندان در این انتخابات روبرو باشیم.

سالاری با اشاره به اینکه هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات تاکنون حداکثر همکاری را با یکدیگر داشته‌اند، گفت: با این وجود مرزبندی با هیات اجرایی را رعایت می‌کنیم و اگر حقی از شخصی ضایع شود، به صورت جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها افزود: امروز ۴ هزار ناظر بر سر هزار و ۸۰۰ صندوق رای در ۳۵۴ محله حضور دارند، بر سر هر صندوق حداقل دو ناظر وجود داردکه یکی از آن‌ها ناظر مسئول، یعنی فردی که مسئولیت امضای صورت جلسات رخ داده در محله صندوق را دارد و نیز یک ناظر مقیم در فرآیند رای‌گیری حضور دارد.

وی افزود: همچنین در کنار این ناظرین ۷۸۰ نفر از مرکز ستاد هماهنگی در کنار کمیته بازرسی هیات نظارت حضور و تعامل خوبی را با یکدیگر دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز