خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کرد:

تجمیع ساختمان‌های دانشگاه آزاد در تهران/ یک میلیون مترمربع ساخت و ساز در سال آینده

معاون عمرانی دانشگاه آزاد از تجمیع ساختمان‌ واحدهای دانشگاه آزاد در تهران خبر داد و گفت: این تجمیع نیاز به 400 هزار متر مربع دارد که ساخت و ساز آن طی سه سال آینده انجام می‌شود.

محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اولویت‌های معاونت عمرانی این دانشگاه در سال آینده توضیح داد و گفت: به دلیل مشکلات تورمی در دو سه سال اخیر، پیمانکاران مشکلات زیادی پیدا کرده بودند، اما با آیین نامه‌هایی که داده شد، این مشکل تا حدودی رفع شد.

هاشمی یکی از اولویت‌های سال آینده این دانشگاه را تکمیل واحدهای ساختمانی عنوان کرد و گفت: پیش بینی ما این است که یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع ساختمانی که در حال ساخت داریم را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته حدود یک میلیون متر مربع این ساختمان‌ها تمام شده و حدود ۷۰۰ هزار متر مربع مانده و همچنین به تازگی۲۵۰ هزار متر مربع ساخت و ساز را ابلاغ کرده‌ایم؛ بنابرین در سال آینده نزدیک به ۱ میلیون متر مربع ساخت و ساز انجام می‌شود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد بودجه دانشگاه آزاد در بخش عمرانی هزینه می‌شود، اظهار داشت: ساختمان‌های دانشگاه عمدتا فرسوده نیستند؛ چرا که ساختمان‌ها با آیین‌های مربوطه ساخته شده و در نتیجه ساختمان فرسوده کم داریم.

وی ادامه داد: البته لازم است؛ یک بازبینی از جهت تغییر دکوراسیون، تغییر سنگ و استفاده از مصالح صورت گیرد که این کار توسط هر واحد انجام می‌شود.

هاشمی از تجمیع ساختمان‌های واحد دانشگاه آزاد در تهران خبر داد و گفت: این تجمیع نیاز به ۴۰۰ هزار متر مربع دارد که ساخت و ساز آن طی سه سال آینده انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: منظور از تجمیع واحدهای تهران این است که ما در تهران دانشجو زیاد داریم؛ به طوری که در واحدهای تهران مرکز ۵۰ هزار، تهران شمال ۳۰ هزار، تهران جنوب ۳۰ هزار و در واحد پزشکی ۱۳۰ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، اما ساختمان‌ها به صورت پراکنده هستند و فیزیک مناسبی ندارند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به دستور رییس دانشگاه آزاد، ما برای هر کدام از این واحد‌ها یک زمین تهیه کردیم و این ساختمان‌ها را تجمیع خواهیم کرد؛ یعنی تهران مرکز، تهران جنوب، تهران پزشکی، تهران غرب و تهران شمال هر کدام سایت‌های خودشان را خواهند داشت.

کد خبر : ۲۵۹۸۷۳