خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران تاکید کرد:

ساخت و ساز در بوستان مادر متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۳۵۵

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: از امروز هر کس محیط زیست را تخریب کند، قوه قضاییه باید این گونه موارد را جرم اعلام نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر جلسه روز یکشنبه خود با مسئولان و فعالان محیط زیست گفت: این بار اول نیست که مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست و صیانت از باغات رهنمود می‌دهند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تاکید کرد: باید بدون توجه به مسائل سیاسی همه ارکان را موظف کنیم، فرمایشات رهبری را در عمل اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد هیچ کس نمی‌تواند؛ تخریب محیط زیست، باغات و قطع درختان را هدف قرار دهد و مقام معظم رهبری نیز حکم داده‌اند که اگر لازم است قانون را عوض کنید.

حقانی ادامه داد: از امروز هر کس محیط زیست را تخریب کند، قوه قضاییه باید این گونه موارد را جرم اعلام نماید.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شنیده‌ام قوه قضاییه در بخشنامه‌ای 5 ماده‌ای مقامات قضایی را از تخریب محیط زیست منع کرده است که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به ساخت و ساز در بوستان مادر گفت: قانونا دوستان ما حق نداشتند در این بوستان تغییر کاربری داده و در آن ساخت و ساز کنند  و هنوز هم مردم این محل به دنبال این هستند که شهرداری این محیط را تبدیل به پارک و فضای عمومی کند.

حقانی عنوان کرد: از دولت تقاضا دارم؛ برای کاهش آلودگی هوا شهرداری را در پرداخت 50 درصد پول مترو کمک کند و همچنین از رئیس شورای شهر خواهش می‌کنم، لوایح و طرح‌های زیست محیطی را برای طرح در صحن شورا در اولویت قرار دهد.

رئیس کمیته محیط زیست اظهار کرد: از دیوان عدالت اداری می‌خواهم آرایی مخالف با حفظ محیط زیست به نام حفظ حقوق مالکانه صادر نکند و حقوق مالکانه را با تدابیر دیگری حفظ نماید.

 حقانی ادامه داد: از صدا و سیما می‌خواهم برای حفظ محیط زیست به تبلیغ و آموزش مردم بپردازد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز خوشحال هستم چرا که در گذشته وقتی از حفظ محیط زیست در شورا می‌گفتیم، سیاسی قلمداد می‌شد و امروز به لطف رهبری همراهان زیادی در این امر پیدا کرده‌ایم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز