خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش در پاسخ به ایلنا خبر داد:

برابری فوق‌العاده شغل معلمان طی یک ماه آینده/جزییات طرح رتبه‌بندی‌ معلمان

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۶۴

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش حقوق ناشی از رتبه‌بندی معلمان اصلا 100 و 150 هزار تومان نیست یعنی کسی که حائز رتبه یک می‌شود چیزی حدود 70 درصد فوق‌العاده شغلش افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه معلمان نسبت به نابرابری‌ها در ارائه فوق‌العاده شغل ناراضی هستند و به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند، با توجه به جلسه آموزش و پرورشی‌ها با دیوان عدالت اداری آخرین وضعیت ارائه فوق‌العاده شغل به معلمان در حال حاضر به کجا رسیده است؟ گفت: فوق العاده شغل ما در آموزش و پرورش در چارچوب خدمات کشوری در حوزه پرداخت حقوق با سایر کارکنان تفاوتی داشته است که این تفاوت ناشی از بند 5 ماده 68 قانون خدمات کشوری است.

وی افزود:  این ماده نیز یک فوق‌العاده شغل تعیین کرده که با اصلاح ساختار نیروی انسانی باید این فوق‌العاده شغل پرداخت شود. ما از مهر ماه 93 و با آغاز سال تحصیلی به تدریج به سمت اجرای بند 5 ماده 68 پیش رفتیم و از ظرفیت حداکثری این بند استفاده کردیم و از یک ماه و نیم گذشته آموزگاران ما در آموزش و پرورش از منابعی که ناشی از اصلاح ساختار هستند بهره بردند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی حداکثر یک ماه آینده ارائه فوق‌العاده شغل به معلمان در آموزش و پرورش به برابری می‌رسد اظهار داشت: برای سایر کارکنان مدیران دبیران و مربیان پرورشی که به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند وعده خواهیم داد که ظرف این مدت این مشکل برطرف خواهد شد و ما از حداکثر ظرفیت قانون برای اختصاص فوق‌العاده شغل معلمان استفاده خواهیم کرد.

بطحایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه طرح رتبه بندی معلمان در چه شرایطی قرار دارد و چه زمانی به تصویب نهایی می‌رسد  و در آموزش و پرورش اجرا می‌شود؟ گفت: روز گذشته طرح رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی و به دولت فرستاده شد و در هفته آتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در توضیح بیشتر این طرح اظهار داشت: آن چیزی که در حال حاضر تصویب می‌شود یک کلیتی است که معلمان را در چهار رتبه تقسیم می‌کند و معلمانی که دارای مدرک بالاتر هستند و تلاش بیشتری در جهت کیفیت آموزشی دارند در رتبه‌های بالاتر قرار خواهند گرفت و متناسب با رتبه از فوق‌العاده شغل بیشتری استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر این مطلب که اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به این معنا نیست که معلمان امتیازاتی که از قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده می‌کنند از دست خواهد رفت، تصریح کرد: پیشنهاد ما در این طرح این است که به طور مثال معلمانی که حائز رتبه یک می‌شوند 70 درصد فوق‌العاده شغل‌شان افزایش پیدا خواهد کرد و بقیه رتبه‌ها نیز منوط به مصوبه هیات وزیران می‌شود و پس از تصویب اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که افزایش حقوق ناشی از رتبه‌بندی معلمان اصلا 100 و 150 هزار تومان نیست یعنی کسی که حائز رتبه یک می‌شود چیزی حدود 70 درصد فوق‌العاده شغلش افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز