خبرگزاری کار ایران

حاجی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

فانی مشکلاتش را مستقیم با فرهنگیان درمیان بگذارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۰۵

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به انتقاد فرهنگیان از آموزش و پرورش گفت: اگر جای فانی بودم، با جامعه فرهنگیان صحبت می‌کردم و مشکلات را می‌گفتم.

مرتضی حاجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که فرهنگیان نسبت به چانه زنی آقای فانی در هیات دولت برای گرفتن اعتبارات بیشتر انتقاد دارند و می‌گویند چرا بودجه وزارت بهداشت ۷۰ درصد رشد داشته اما بودجه آموزش و پرورش رشد چندانی نداشته است، گفت: وزیر بهداشت پروژه‌ای را تعریف کرده و برای آن پروژه نیز اعتباری گرفته و آن اعتبار را هم در حوزه سلامت مردم خرج می‌کند و البته پروژه مهمی هم هست.

وی افزود: این چانه زنی برای امور جاری وزارت بهداشت نیست و برای اجرای پروژه‌ای است که مسیر قانونی‌اش را طی کرده است.

حاجی ادامه داد: افراد در محاورات و گفت‌و‌گو‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، اما بعید می‌دانم که به این دلیل به آموزش و پرورش کمتر رسیده باشد و به بخشی دیگر زیاد‌تر.

وزیر اسبق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مشکل اصلی را متاسفانه در کمبود منابع برای دولت می‌دانم که علی رغم اینکه قطعا علاقه‌مند است؛ رضایتمندی معلمان به بهترین وجه تامین شود، اما آنطور که باید دستش برای این کار پر نیست و باید از این جهت شرایط دولت را درک کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه راه‌حلی را برون رفت از این وضعیت پیشنهاد می‌دهید، گفت: آموزش و پرورش نمی‌تواند؛ طرح‌های اقتصادی زودبازده داشته باشد و باید یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای تامین زیرساخت‌های نیروی انسانی، مدیریتی، کار‌شناسی و تخصصی کشور صورت گیرد که ثمرات آن بعد از سال‌های دور به عدد و رقم ریالی که به خزانه واریز شود، تبدیل می‌شود.

حاجی تصریح کرد: جامعه فرهنگیان که بسیار شخصیت‌های دلسوز و زحمت‌کش و خردورزی هستند باید این واقعیت را احساس کنند که خزانه دولت در واقع به اندازه کافی که رضایت همه را بتواند، تامین کند، موجودی ندارد. متاسفانه کاهش قیمت‌ نفت که از اصلی‌ترین منابع درآمدی کشور است، مشکلات   بودجه را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه به اینکه باید امیدوار بود که با تدبیری که توسط دولت اندیشیده می‌شود، در بلند مدت مجال حل این مشکلات را پیدا کند، افزود: البته یک راه وجود دارد و آن اینکه دولت بخواهد؛ اسکناس چاپ کند و پول بدون پشتوانه در بازار بیاید که این موضوع تورمی ایجاد می‌کند که همین پولی که توزیع می‌شود را هم خنثی می‌کند و به ضرر مجموع کشور و به خصوص فرهنگیان است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر جای فانی بودم با جامعه فرهنگیان صحبت می‌کردم و مشکلات را می‌گفتم و از آن‌ها استمداد می‌کردم که تحملشان را زیاد‌تر کنند تا دولت تدبیر و امید تدبیرش به نتیجه برسد و امید‌ها را بارور کند.

وی با بیان این مطلب که آقای فانی یک تکنوکرات حوزه آموزشی است، گفت: آن طرف اطلاعاتی دارم و می‌دانم که وضعیتشان به چه صورت است و دلشان می‌خواهد که برای جامعه فرهنگیان کاری کنند اما به دلیل مشکلات موجود فعلا کاری از دستشان بر نمی‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز