خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایار‌ی‌های شهر تهران:

اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده تا فردا اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۳۵۴

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایار‌ی‌های شهر تهران گفت: امشب یا نهایت تا فردا وضعیت احراز صلاحیت تعداد قابل توجهی از داوطلبان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد سالاری رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در نشست خبری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: تمامی تمهیدات لازم برای یک انتخاب باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم شهر تهران فراهم شده است.

وی افزود: مجموعه این تمهیدات نتیجه زحمات اعضای محترم شورا که اعضای ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران نیز هستند و مجموعه شهرداری تهران و شهرداران مناطق تهران بوده است که انصافاً تمامی توان خود را به عنوان مجری اصلی انتخابات در این راستا به کار گرفته‌اند.

سالاری تصریح کرد: با توجه به ارتقای جایگاه نهاد شورایاری‌ها و با توجه به اینکه این تجربه موفق در کشور در حال انتقال به سایر کلان‌شهرها و حتی سایر کشور‌ها است از کیفیت بسیار بالایی در این دوره از انتخابات برخوردار خواهد بود.

به گفته این عضو شورای شهر دقت نظر نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارت کشور، فرمانداری‌ها و سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها فرصت مناسبی برای این انتخابات بوده است.

وی افزود: عده‌ای اصرار داشتند که برای برگزاری این انتخابات نیازمند قانون مصوب مجلس شورای اسلامی هستیم، ولی به موجب بند ۷ ماده ۷۱ انتخابات گذشته که اجازه داده است، نهاد شورا این انتخابات را برگزار کند، این انتخابات نیز پس از کش و قوس‌های فراوان در سطح هیات دولت مطرح شد و با نگاه دولت تدبیر و امید که تحقق مردم‌سالاری دینی‌است، برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نه تنها در شهر تهران بلکه در سایر کلان‌شهر‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت.

سالاری گفت: با مجموعه تدابیری که از سوی ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران انجام شد و با توجه به اینکه برگزاری چنین انتخاباتی در سطح شهر تهران نیاز به تدابیر خاص و ویژه دارد سبب شد؛ شیوه‌نامه‌ای به صورت مشترک بین شورای شهر تهران، شهرداری، وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران بزرگ تنظیم شود و با یک کار کار‌شناسی , به صورت قانونی ملاک عمل برگزاری این انتخابات از سوی شورای شهر تهران به تصویب رسد و به همین دلیل ما می‌توانیم بگوییم که هیچ گونه شائبه‌ای در ارتباط با برگزاری قانونی انتخابات شورایاری‌های دوره چهارم از صفر تا صد وجود ندارد چه در سیاست‌ها، روش‌ها و چه در سطح آیین‌نامه‌های اجرایی.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایار‌ی‌ها با اشاره به اینکه با وجود تعاملات بسیار خوبی که بین هیات‌های اجرایی وجود داشته، در بیست و دوم اسفند شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه خواهیم بود، افزود: هیات‌های نظارت در این دوره در سه سطح مرکزی متشکل از ۹ نفر از اعضای شورای شهر تهران و در سطوح منطقه‌ای در دو منطقه شهر تهران متشکل از رئیس، نایب رئیس و در سطح محلات تهران متشکل از رئیس، جانشین هیات نظارت محله و در ‌‌نهایت ناظرین صندوق‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ۴۸۰۰ نفر، امر نظارت جدی را جهت صیانت از آرای مردم انجام خواهند داد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر هیات نظارت شورای شهر تهران به عنوان ناظر اصلی، ما یک ناظر عالیه در سطح فرمانداری تهران بزرگ را شاهد هستیم که در بحث نظارت ما را همراهی می‌کند.

وی افزود: در روزهای آینده همکاران ما در هیات‌های نظارت در حال لیست کردن ناظرین بی‌طرفی هستند که از سوی اعضای شورای شهر تهران و مجموعه معتمدین محلات متشکل از امنای مساجد سطح تهران، پایگاه‌های بسیج مستقر در محلات شهر تهران، اولیا و مربیان مدارس مستقر در محلات شهر تهران و سایر معتمدینی که از سوی تشکل‌های مردم نهاد به ما معرفی شده‌اند، خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز شورایاری‌ها در سطح محلات تهران جایگاه واقعی خود را به عنوان معتمدین واقعی محلات پیدا کرده‌اند، افزود: ما امیدواریم که شاهد ایجاد نهاد شورایاری‌ها در سایر شهر‌ها نیز باشیم.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایار‌ی‌ها گفت: تعداد ثبت‌نام شده‌های این دوره سیزده هزار و هشتصد و پانزده نفر بود که ممکن است در این آمار تغییراتی ایجاد شود چرا که برخی از افراد پس از ثبت‌نام رمز عبور اخذ کردند اما موفق به کسب کد رهگیری خود نشدند که طی دو روز آینده وضعیت این افراد مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت افراد در حال اجراست گفت: لیست تایید صلاحیت‌شده‌ها، کسانی که نقص پرونده داشتند و حتی افرادی که رد صلاحیت شده‌اند، ارسال شده است. در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها ۶۹۲ نفر از کسانی که نقص پرونده داشتند، مورد تایید قرار گرفتند. هرچند پیش از این باید یک سال در محل سکونت می‌داشتند تا مورد تایید قرار بگیرند اما در اصلاحیه‌ای که صورت گرفت این ماده حذف شد تا بررسی صلاحیت‌ها راحت‌تر انجام شود.

سالاری گفت: تغییر مهم دیگری که در آیین‌نامه انتخاباتی انجام گرفت؛ افزایش سن رای دهندگان از ۱۵ سال به ۱۸ سال بود تا بتوانیم در این زمینه نیز هماهنگ با آیین‌نامه رسمی انتخابات در سراسر کشور عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امشب یا نهایت تا فردا وضعیت احراز صلاحیت تعداد قابل توجهی از داوطلبان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی افزود: آنچه که برای هیات نظارت و هیات اجرایی مهم است، این است که هر گونه رد صلاحیت مبتنی بر سلایق شخصی، آثار بسیار زیان‌باری در سطح محلات خواهد داشت چرا که کاندیداهای شورایاری از جنس مردم هستند و در سطح محلات بسیاری از افراد آن‌ها را می‌شناسند و با آن‌ها ارتباط دارند، از این رو موضوع وضعیت صلاحیت افراد در انتخابات شورایاری‌ها با حساسیت بسیار بالایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز