خبرگزاری کار ایران

تقویت برنامه های حمایت و احیای 5 تالاب مهم کشور در سال 94

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از تقویت برنامه های حمایت و احیای 5 تالاب مهم کشور در سال 94 خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد علی کیخا در حاشیه دومین روز چهارمین نشست برد مدیریتی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر که در محل این مرکز برگزار شد؛  با اشاره به مصوبه روز گذشته صحن علنی مجلس مبنی بر اختصاص مجدد اعتبار 60 میلیارد تومانی در لایحه بودجه 94 برای مقابله با ریزگردها و حفاظت و مدیریت تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه ها افزود: این اعتبار که در کمیسیون تلفیق حذف شده بود، خوشبختانه روز گذشته در صحن علنی مجلس و با اعتبار بسیار خوب مصوب شد که این اقدام شایسته نمایندگان مجلس جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: اعتبار یاد شده در ادامه فعالیت های چند سال گذشته برای تقویت برنامه های عملی مدیریت تالابهای مهم کشور اختصاص می یابد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط ریست تصریح کرد: در عین حال برنامه های اجرایی برای حمایت و احیای 5 تالاب جدید از جمله شادگان، پریشان، هورالعظیم، هامون و بختگان که طی دو سال گذشته آغاز شده بود در سال 94 با اعتبار اختصاص یافته تقویت و تکمیل می شود.

وی با اشاره به اقدامات دو سال گذشته برای احیای تالابهای کشور خاطرنشان کرد: شرایط تالابی کشور به سمت بهتر شدن پیش می رود و امیدواریم با حمایت های دولت و مجلس شاهد سلامت مجدد تالابهای کشور و در نتیجه بهبود شرایط ساکنان پیرامون تالابهای کشور باشیم.

کد خبر : ۲۵۷۱۹۶