خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران می‌تواند بهترین بازوی کشور باشد

کد خبر : ۲۵۷۰۷۱

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران در حوزه تولید علم منشا مهمترین خدمات بوده و هم اکنون بیشترین تولید علم متعلق به دانشگاه تهران و علوم پزشکی است٬‌ گفت: دانشگاه تهران می‌تواند بهترین بازوی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیلی سرپرست دانشگاه تهران در مراسم در مراسم هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران گفت: ما امروز از دانشگاهی صحبت می‌کنیم که هشتاد سال سابقه اولین‌ها و بهترین فعالیت ها در حوزه های مختلف را در سابقه خودش دارد.

وی افزود: دانشگاه تهران دانشگاهی است که پیشرو علم و دانش در کشور بوده  و توسط خود دانشگاه و یا توسط دانش آموخته‌های خود نقش محوری در توسعه اجتماعی- فرهنگی -آموزشی و سیاسی داشته است.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد:دانشگاه تهران دانشگاهی است که دانش آموختگان آن در سطح ملی برجسته‌ترین‌ها را در خود دارد و در سطح جهانی نیز در بالاترین استاندارد بین‌المللی قرار دارد.

نیلی با اشاره به اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب دانشگاه تهران خود نیز یک دانشگاه ساز است اظهار داشت: بسیاری از دانشگاه‌های کشور یا توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه و یا به تاسی از دانشگاه تهران تشکیل شده است. امروز درباره دانشگاهی صحبت می‌کنیم که بیش از 60 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف را در خود جای داده که علاوه بر آن تعداد دانش آموختگان پزشکی را باید به آن اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران دارای بیش از دو هزار و 100 عضو هیات علمی در گوشه گوشه کشور است خاطرنشان کرد: این اعضا در اقصی نقاط کشور مانند تهران، کرج، کیش، ارس و ... واحدهای مختلف پژوهشی را تشکیل داده اند  که همه این موارد بیانگر عملکرد ممتاز دانشگاه تهران است.

نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در حوزه تولید علم منشا مهمترین خدمات بوده و هم اکنون بیشترین تولید علم متعلق به دانشگاه تهران و علوم پزشکی است تصریح کرد: بر اساس رده بندی ISC دانشگاه تهران برترین دانشگاه در جهان اسلام شناخته شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران توفیق این را دارد که دانش آموزان آن را به عنوان اولین و دومین انتخاب خود برمی‌گزینند و همین متقاضیان در دانشگاه کشور ، دانشگاه تهران را اولین یا دومین گزینه خود انتخاب می‌کنند.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران مفتخر است که مورد توجه آحاد ملت قرار دارد و همه دانش‌پژوهان به آن عشق می‌ورزند و هر آنچه از دست شان برآید برای پیشرفت آن انجام می‌دهند.

نیلی با بیان اینکه دانشگاه تهران بیشترین کمک خیرین رادریافت می‌کند گفت: دانشگاه همچنین از نظر معنوی و فعالیت های دانشجویی نیز برترین رتبه را در کشور دارد.این داشنگاه دانش آموختگانی تحویل جامعه می‌دهد که در حوزه‌های مختلف  چه به لحاظ دانش و درک سیاسی و ... جزو نخبگان به شمار می‌رود این سرمایه برای مصرف کردن نیست بلکه برای افزودن و ارتقاست که این موضوع بار بزرگی به دوش مسئولان و دوستداران این دانشگاه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه از دانشگاه تهران انتظار می‌رود که با همه ابعاد بین‌المللی خودش به فعالیت خود ادامه دهد گفت: این دانشگاه بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را دارد اما از انتظاراتی که از آن می‌رود هنوز فاصله دارد.

نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران وظیفه دارد به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل شود اظهار داشت: از همه صاحب‌نظران از جمله شهرداری تهران و شورای شهر تقاضا داریم که طرح ساماندهی دانشگاه را اجرا کند این موضوع یک اولویت برای شهر تهران است و ارتقای دانشگاه و ارتقای شهر تهران را به دنبال دارد.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: در حوزه علم و فناوری این دانشگاه می‌تواند بهترین بازوی کشور باشد تاسیس اولین پارک علم و فناوری در دانشگاه وتوسعه برنامه های آینده می‌تواند کمک زیادی به اهداف دولت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز