خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

تلاش کرده‌ایم؛ هیچ جشنواره‌ای تعطیل نشود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۱۶

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات گفت: اگرچه مشکلات مالی وجود دارد، ولی تلاش بر این بوده که هیچ جشنواره‌ای تعطیل نشود.

به گزارش ایلنا، سیدضیا هاشمی در آخرین روز برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی اهواز، با حضور در ستاد جشنواره واقع در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار داشت: دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از دانشگاه های مادر در کشور محسوب می شود که در زمینه های فرهنگی، تاریخی و علمی پیشینه درخشانی دارد. دانشگاه جندی شاپور در این منطقه قرار داشته و اکنون نیز دانشگاه شهید چمران فعالیت های علمی درخشانی را انجام می دهد.

وی افزود: بسیاری از فعالیت های بزرگ علمی و فرهنگی همچون برگزاری جشنواره فیلم های علمی، از دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز شده و امیدوارم با انجام فعالیت های فرهنگی، این دانشگاه به جایگاه اصلی خود بازگردد.

هاشمی با اشاره به برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی، تصریح کرد: خوشبختانه جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز در گام نخست مورد استقبال گسترده کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته و ارسال آثار فراوان به دبیرخانه این جشنواره یکی از شاخصه های استقبال بی نظیر از این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره را می توان با جشنواره های بین المللی در سایر کشورهای دنیا مقایسه کرد، گفت: این جشنواره به افق علمی بسیار بالایی رسیده و فلسفه وجودی آن ترویج دستاوردهای علمی و تلفیقی از علم و هنر است و پیوند بین دانشگاه و رسانه به نفع هر دو بخش است، زیرا در فضای جدید کشور، توجه نسبت به دستاوردهای دانشگاهی رشد پیدا کرده و امیدواریم فعالیت هایی که در این زمینه صورت می گیرد به جایگاهی برسد که هم دانشگاه امکان تبلیغ دستاوردهای خود در عرصه های علمی را داشته باشد و هم رسانه ها از این دستاوردها و خروجی جشنواره ها استفاده کند.

هاشمی با اشاره به لزوم توجه فراوان اصحاب رسانه و فرهنگ به این جشنواره اظهار کرد: اصحاب رسانه و به ویژه رسانه ملی باید از دستاوردهای جشنواره و آثار منتخب استفاده کنند. فلسفه وجودی این جشنواره این است که برای ترویج دستاوردهای علمی و دانشگاهی، نیازمند استفاده از ابزاری هستیم و جشنواره فیلم های علمی اهواز نیز نمادی از پیوند علم و هنر است و جایگاه رفیعی در عرصه فرهنگ دانشگاهی دارد.

وی ادامه داد: همیشه آغاز یک حرکت بزرگ خیلی مهم است و مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در برگزاری این جشنواره اقدامی جهادگونه انجام دادند و این جشنواره، نقطه درخشانی در کارنامه علمی و مدیریتی دانشگاه شهید چمران اهواز است و این کار بزرگ باید استمرار یابد. در مجموعه وزارت علوم نیز از این جشنواره حمایت خواهد شد و حمایت از جشنواره نیز با محوریت دانشگاه شهید چمران خواهد بود. خوزستان به گردن ایران حق دارد و امیدوارم این جشنواره در سال های آینده نیز با محوریت دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه یابد.

هاشمی گفت: افرادی که عرصه فرهنگ و هنر را می شناسند می دانند که چنین حرکت هایی بودجه و امکانات بسیاری را می طلبد؛ با همه این مسائل، مسئولان دانشگاه شهید چمران کار را آغاز کردند و مدیریت دانشگاه نیز حمایتی عالی از جشنواره داشته است. در مجموعه وزارت علوم نیز با سازمان های مختلف برای حمایت از جشنواره صحبت هایی شده و امروز نیز در نشستی، مسیرهای آینده جشنواره به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: در مجموعه وزارت علوم تاکید بر این است که سنت‌های حسنه در عرصه فرهنگ و هنر ادامه یابد. از زمانی که در وزارت فعالیت را آغاز کردیم نیز تلاش بر این بوده که سنت های حسنه گذشته استمرار یابد و تلاش بر این بوده که همه جشنواره ها توسعه یابند و کیفیت ها حفظ و ضعف ها برطرف شوند. البته مشکلات مالی وجود دارد، ولی تلاش بر این بوده که هیچ جشنواره ای تعطیل نشود. نگاه در وزارت این است که هیچ حرکت ارزشمندی متوقف نشود و مادامی که در مجموعه حضور داریم، قول می دهیم که کار را پیش ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه حضور خود در اهواز از نمایشگاه عکس های علمی اهواز دیدن کرد و همچنین در آیین پایانی جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز حضور یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز