خبرگزاری کار ایران

نتایج ارزیابی طرح تحول سلامت اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۷۹

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی و امور درمان وزارت بهداشت گفت: نتایج برنامه نظارتی طرح تحول نظام سلامت، جهت اصلاح نقاط ضعف آن و ادامه جدی‌تر در سال ۹۴ اعلام شد.

به گزارش ایلنا؛ در نشست ستاد کشوری طرح تحول سلامت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، سید محمد حسین میر دهقان، مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی و امور درمان وزارت بهداشت در این خصوص گفت: برنامه نظارتی طرح تحول نظام سلامت که از ۲۵ بهمن ماه آغاز شده است و در یک برنامه فشرده و جامع تا ۲۵ اسفند ماه جاری به مدت ۳۰ روز ادامه دارد.

وی افزود: این طرح نظارتی با ۷۱ شاخص واقع بینانه طراحی شد که یکی از نقاط قوت این شاخص‌ها این است که، ارزیابان از خبرگان و کسانی هستند که در طول یک سال گذشته بطور مستقیم درگیر با طرح بوده‌اند.

به گفته میردهقان در این طرح که هم اکنون در هفته سوم آن قرار داریم، ۱۵۰ارزیاب در قالب ۹ تیم نظارتی طی یک ماه به همه نقاط کشور سفر کرده و در تمام ۵۶۰ بیمارستان کشور هفت برنامه طرح تحول سلامت را بر اساس ۷۱ شاخص مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس این ارزیابی‌ها، نقاط قابل بهبود یا نارسایی‌هایی طرح، در هر نقطه از کشور، شناسایی و برای حل آن اقدام شود.

وی در ادامه گفت: در این اقدام که در قالب یک حرکت تیمی شامل مسئولین بسته‌های مختلف و حوزه‌های ستادی و دانشگاهی در حال انجام است، شاخص‌ها بر اساس چک لیست‌های موجود بررسی شد به نحوی که در هفته نخست، از ۱۴۳ بیمارستان و هفته دوم ۱۵۵ بیمارستان و هفته سوم نیز ۹۹ بیمارستان بازرسی صورت گرفت.

گفتنی است، برنامه ارزیابی یک ماهه طرح تحول سلامت، در تاریخ ۲۵ اسفند ماه جاری به اتمام خواهد رسید و نتایج آن به عنوان بازخورد به مدیران، برنامه نویسان و سیستم‌های نظارتی جهت تقویت این طرح گزارش خواهد شد.

شایان ذکر است، در این نشست پیشنهاد شد که نمونه‌های موفق‌تر طرح که در بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، شناسایی و به عنوان تجارب بر‌تر به سایر بیمارستان‌ها ارائه شود و مقدمه‌ای برای اجرای هر چه گسترده‌تر آن با موانع و مشکلات کمتر در سال ۱۳۹۴ باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز