خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

ابزار مراقبت الکترونیک، سلامت زندانیان را به مخاطره می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۳۲

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره مراقبت الکترونیکی از زندانیان گفت: تاکنون از انجام آزمایشی این برنامه نتیجه خوبی نگرفته‌ایم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: این برنامه به صورت آزمایشی در تعدادی از زندان‌های کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به بحث زندان‌زدایی اظهار کرد: به دلیل تراکم مشکلات، هزینه‌های زندان و عدم وجود جنبه تربیتی در زندان به مصلحت نیست، افراد به زندان بروند و بهتر است محرومیت‌هایی برای آنان ایجاد شود لذا زندانی کردن مجرمان جرائم غیرعمد که ممکن است، در اثر یک حادثه مرتکب جرم شده باشند، دردی دوا نمی‌شود.

ابوترابی با بیان اینکه اینگونه مجرمان بهتر است در فضایی خارج از زندان تحت نظر باشند، ادامه داد: نحوه نظارت الکترونیکی به این صورت است که دست‌بند‌ها یا پابندهایی به این افراد زده شده و آن‌ها از طریق ماهواره و ابزار مکان‌یابی مورد رصد Gps قرار می‌گیرند.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون خاطرنشان کرد: تاکنون از انجام آزمایشی این برنامه نتیجه خوبی نگرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که این افراد برای خروج از زندان، سند می‌گذارند، فرار نمی‌کنند. از همین رو اجرای این طرح ضروری نیست.

وی با اشاره به اینکه این دست‌بند‌ها و پابند‌ها پس از مدتی استفاده فرد را آزار داده و محل بسته‌شدن آن‌ها زخمی می‌شود، افزود: همچنین این افراد در زمان خواب با مشکل مواجه می‌شوند و به دلیل سروصدایی که این ابزار‌ها به راه می‌اندازند، نمی‌توانند به راحتی استراحت کنند. به علاوه این دست‌بند‌ها و پابند‌ها برسلامتی فرد تاثیر منفی داشته و‌گاه بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی و عروقی را در فرد تشدید می‌کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد؛ با توجه به هزینه‌های انجام شده اجرای این طرح در کشور ماضروری نباشد. هرچند که باید مدت زمان بیشتری از اجرای آزمایشی این طرح گذشته و به نتایج بیشتری دست پیدا کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران وکرون در پایان تاکید کرد: در شروع، این طرح را نسبت به مجرمان جرائم سبک وجرایم غیرعمد همچون مجرمان تصادف‌های رانندگی، زندانیان مهریه و جرایمی از این دست اعمال کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز