خبرگزاری کار ایران

معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

آغاز نخستین پیمایش ملی «شیوع مصرف مواد مخدر در خانوار» از اسفند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۵۷

این پیمایش گروه سنی ۱۵ تا ۶۵ سال را در برمی‌گیرد / این پیمایش با همکاری مشترک سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود.

معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز نخستین پیمایش ملی «شیوع مصرف مواد مخدر در خانوار» در اسفندماه خبر داد.

محسن روشن پژوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر شاهد گسترش مواد محرک در میان گروه‌های مختلف هستیم و این موضوع قابل تعمیم به گروه‌های کودکان و نوجوانان نیز است.

وی ادامه داد: تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر به سمت مواد محرک در میان کودکان و نوجوانان یکی به دلیل تغییر الگوی مصرف در کل جمعیت معتادان کشور و دیگری به دلیل این است که آثار و ماهیت مواد محرک به گونه‌ای است که بیشتر مخاطبین جوان را جذب می‌کند.

روشن‌پژوه افزود: آثار مواد مخدر با آثار مواد محرک متفاوت بوده و اثرات مواد محرک برای کودکان و نوجوانان جذابیت بیشتری دارد، هرچند که آثار مخرب‌تری نیز دارد.

معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی عنوان کرد: در حال حاضر در حال انجام اولین پیمایش ملی شیوع مصرف موادمخدر در خانوار تحت عنوان «پیمایش ملی خانوار در مورد شیوع مصرف مواد مخدر، مواد محرک و روان گردان» را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه این پیمایش گروه سنی ۱۵ تا ۶۵ سال را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: این پیمایش با همکاری مشترک سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود.

روشن‌پژوه اظهارامیدواری کرد که انجام این پیمایش ملی باعثشود که نیمرخی واقعی از ویژگی‌های مصرف مواد مخدر و الگوی مصرف آن در کشور دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: کار ما دراسفند ماه آغاز شده و امیدوارم تا نیمه اول سال آینده نتایج آن جمع‌آوری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز