خبرگزاری کار ایران

حافظی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکل قانونی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود ندارد / مانع تراشی نشود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۰۰

با توجه به رای هیات حل اختلاف دیگر مشکل قانونی برای برگزاری انتخابات شورایا‌ری‌ها وجود ندارد / تاکید من بر اجرای قانون و انجام نظارت بر انتخابات شورایاری ها، توسط شورای شهر است.

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر عدم وجود ظرفیت قانونی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: در این خصوص اختلاف نظرهایی وجود داشت و به همین دلیل مصوبات قبلی شورا به هیات حل اختلاف ارجاع شد که در‌ ‌نهایت هیات حل اختلاف به نفع مصوبه قبلی شورا رای داد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه براساس رای هیات حل اختلاف در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هستیم، گفت: شورایاری‌ها ابزارهای نظارتی و هدایتی شورا‌ها در مناطق ۲۲ گانه تهران هستند و نهادی مردم محور است چراکه مردم باید اداره شهر را در دست داشته باشند.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های قانونی موجود برای برگزاری انتخابات شورایاری ها اظهار کرد: ما مصریم که این حریم در چارچوب قانون حفظ شود و از دولت تدبیر و امید هم این انتظار نیست که با چنین ظرفیتی که در سال‌های گذشته ایجاد شده و کار خود را نیز آغاز کرده است، مخالفت کرده و مانعی بر سر راه حضور معتمدین محلی و افرادی که در محلات مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند، فراهم شود.

حافظی ادامه داد: امیدواریم؛ این موضوع مورد بازنگری قرار گرفته و با هدایت رئیس جمهور این مساله ختم به خیر و منجر به تامین مصالح عموم شود.

وی با تاکید براینکه با توجه به رای هیات حل اختلاف دیگر مشکل قانونی برای برگزاری انتخابات شورایا‌ری‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: وجود این ظرفیت و فضای مثبت باید مورد استقبال دولت باشد و از این ظرفیت استفاده کند، نه اینکه مانع برگزاری انتخابات شورایاری‌ها شود.

نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها با شورای شهر است

عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد؛ برگزاری این انتخابات است و نظارت بر آن نیز باید مطابق آنچه قانون مشخص کرده، یعنی توسط شورای شهر انجام شود.

حافظی با تاکید بر اینکه باید مردم را برای حضور در انتخابات شورایاری ها تشویق و ترغیب کنیم و جایگاه واقعی این نهاد را به مردم معرفی کنیم، افزود: هرچه میزان جمعیت شرکت‌کننده در این انتخابات بیشتر باشد؛ جایگاه نمایندگی، به خواسته مردم نزدیک‌تراست به همین دلیل آنچه مهم است، برگزاری سالم انتخابات و انتخاب نمایندگان واقعی مردم است.

وی در خصوص تفاهم صورت گرفته مبنی بر نظارت ۳ تن از نمایندگان تهران در مجلس بر انتخابات شورایاری‌های گفت: نظارت بر انتخابات باید برعهده شورای شهر باشد، یعنی نهادی که قانون مشخص کرده است و نباید برخلاف قانون عمل کرد.

۹ اردیبهشت‌ماه بهترین زمان برای برگزاری انتخابات است

حافظی تصریح کرد: از آنجایی که مردم می‌توانند ناظر بر انتخابات باشند، نمایندگان تهران نیز به عنوان نمایندگان مردم‌، می توانند به صورت غیررسمی حضور داشته باشند، اما تاکید من بر اجرای قانون و انجام نظارت بر انتخابات شورایاری ها توسط شورای شهر است.

عضو شورای شهر تهران درباره زمان برگزاری انتخابات شورایاری ها اظهار کرد: با توجه به زمان لازم برای انجام اقدامات ضروری شاید مناسب‌ترین زمان اوائل اردیبهشت‌ماه باشد، چرا که بهمن ماه فضای خاص خود را دارد، و در اسفندماه هم تمامی نهادهای دولتی مشغول جمع‌آوری کارهای سالانه هستند و در فروردین ماه نیز نیمی از ماه تعطیل است، بنابراین ۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شوراها زمان مناسب و بهینه‌ای برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز