خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا:

امسال وقوع سرقت ۲۹ درصد کاهش یافته است / ۱۴ استان در اولویت

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۱۶

«۱۴ استان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، اصفهان، تهران بزرگ و شرق و غرب تهران، البرز، مازندران، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و شرقی از استان‌های هدف ما در این قرارگاه هستند.»

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱، سرقت در کشور ۳۳ درصد و سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، وقوع سرقت ۲ درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد در سال ۹۳،۲۹ درصد کاهش در افزایش سرقت داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مقیمی در هجدهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت که با حضور سردار اشتری جانشین فرمانده ناجا برگزار شده بود، گفت: سرقت از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان نظام است بنابراین مبارزه با این جرم باید در اولویت اقدامات ناجا قرار بگیرد، در همین راستا قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت به دبیری پلیس آگاهی ناجا راه اندازی و تا کنون ۱۷ جلسه با اعضای ثابت و غیرثابت نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه، یکی از اقدامات انجام شده در این قرارگاه، جمع بندی اولویت‌های مورد نظر استان‌ها بود، افزود: براساس این جمع بندی، ۹ استان سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو، ۳ استان سرقت اماکن خصوصی، یک استان سرقت منزل و یک استان سرقت خودرو را اولویت اول خود می‌دانستند اما سرقت موتورسیکلت اولویت اول هیچ استانی نبود.

وی ضمن معرفی اعضای دائم و غیر دائم این قرارگاه افزود: ۱۴ استان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، اصفهان، تهران بزرگ و شرق و غرب تهران، البرز، مازندران، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و شرقی از استان‌های هدف ما در این قرارگاه هستند.

دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت یادآور شد: در ۱۷ جلسه که تاکنون برگزارشده، ۹۴ مصوبه داشته‌ایم که ۵۳ مصوبه عملیاتی، ۲۶ مصوبه در دست اقدام و ۱۵ مصوبه نیز اجرا نشده است که البته ممکن است در رده‌ها انجام شده اما هنوز به ما گزارشی نداده باشند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا، برگزاری جلسه تعاملی با مسئولان سازمان بسیج و امضای موافقت نامه در راستای تعامل با این سازمان در مبارزه با سرقت، برگزاری جلسه کار‌شناسی با خودروسازان در خصوص انتقال اطلاعات قطعات شرکت‌های خودرو ساز پیگیری می‌شود، تهیه و تنظیم پیش نویس طرح جامع پیشگیری از جرم و اجرای توافقنامه اطلاعاتی بین پلیس آگاهی و پاوا ناجا و آموزش را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز برشمرد و افزود: توافقنامه اخیر با سرعت در حال اجراست که از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دلیل همکاری با پلیس آگاهی در این راستا تشکر می‌کنیم.

سردار مقیمی یادآور شد: به دنبال راه اندازی و به کارگیری صندوق امانات بانک‌ها هستیم و به همین منظور چندین جلسه با بانک‌ها برگزار کردیم که نتایج آن آماده است تا برای وزارت کشور ارسال شود همچنین تصویب کلیات طرح حمل سلاح سرد در کمیسیون قضایی مجلس درحال پیگیری است.

سردار مقیمی تصریح کرد: گزارشات، میزان وقوع و کشف و مصوبات قرارگاه‌های استانی از تک تک استان‌ها به تفصیل پیگیری و اخذ شده است.

دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه سرقت پیگیری طرح کلان تحقیقاتی نظام پیشگیری و پروژه‌های تحقیقاتی مبتلایه سرقت و تشکیل تیم‌های بازرسی با محوریت بازرسی کل ناجا با بررسی میدانی امکانات و ایجاد بانک اطلاعات و انگشت نگاری از معتادان با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر را از دیگر اقدامات از زمان راه اندازی قرارگاه برشمرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تیمی متشکل از نمایندگان پلیس پیشگیری، آگاهی، فاوا ناجا و راهور را به صورت میدانی از محل نصب دوربین‌های پلاک خوان بازدید کنند چرا که این دوربین‌ها نقش مهمی در افزایش کشفیات سرقت خودرو دارند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از تعامل هدفمند با قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی از طریق معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا در خصوص خلاءهای قانونی در جرم سرقت و پیگیری تشکیل شعبات ویژه مبارزه با سرقت در مراجع قضایی توسط معاونت حقوقی خبر داد.

به گفته مقیمی، در سه ماهه اول امسال در ۱۴ استان هدف میزان وقوع به وقوع سرقت، ۳ درصد و میزان کشف به کشف نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: در ۱۴ استان هدف در خرداد ماه میزان کشف به کشف ۱۰ درصد و میزان وقوع به وقوع نیز ۶ درصد کاهش داشته است که این رقم در کل کشور به ترتیب ۵ درصد و ۹ درصد است که حاکی از آن است که در خرداد ماه بیشتر به کاهش وقوع سرقت توجه داشته‌ایم.

به گفته رئیس پلیس آگاهی کشور، سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱، سرقت در کشور ۳۳ درصد و سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، وقوع سرقت ۲ درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد در سال ۹۳،۲۹ درصد کاهش در افزایش سرقت داشته‌ایم.

همچنین در سه ماهه اول سال گذشته میزان کشف به وقوع ۵۹ درصد و در سه ماهه امسال این رقم ۶۸ درصد بوده که نشانگر ۹ درصد افزایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز