خبرگزاری کار ایران

محمد بهشتی در مراسم معارفه:

با وجود مورد غضب بودن از میراثفرهنگی نرفتم

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۳۲

«اگر محذورات قانونی برای ادامه ریاست پژوهشگاه وجود نداشت این تغییرات نیز به وجود نمی آمد بنابراین نقش من بیشتر همانند یک محلل قانونی است و آقای گلشن همچنان در بدنه این سازمان حضور خواهند داشت.»

در مراسم تکریم و معارفه ریاست پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد بهشتی رئیس جدید این سازمان گفت: من از سال ۷۶ که وارد این سازمان شدم با وجود اینکه گاهی مورد غضب قرار گرفتم هرگز این سازمان را ترک نکردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بهشتی در این مراسم که صبح امروز در موزه ملی برگزار شد ادامه داد: اگر محذورات قانونی برای ادامه ریاست پژوهشگاه وجود نداشت این تغییرات نیز به وجود نمی آمد بنابراین نقش من بیشتر همانند یک محلل قانونی است و آقای گلشن همچنان در بدنه این سازمان حضور خواهند داشت.

بهشتی ضمن بیان اینکه سازمان میراثفرهنگی در ۸ سال گذشته بیش از دیگر نهادهای اجرایی صدمه دیده است افزود: پژوشگاه بیشترین بخشی از سازمان میراثفرهنگی است که صدمه دیده و دچار آسیب شده است بنابراین تا زمانی که به وضعیت عادی خود بازنگردد نمی‌توان توقع خاصی از آن داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش حفاظت اهمیت خاصی در میراثفرهنگی دارد گفت: این حفاظت برای انجام پژوهش و انتقال این پژوهش‌ها به جامعه است بنابراین اهمیت پژوهشگاه در این‌جایگاه مشخص است و همه ظرفیت‌ها باید دراین زمینه فعال شوند.

در ادامه این مراسم جلیل گلشن رئیس سابق پژوهشگاه با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه دوران ریاستش سعی شده وضعیت سازمان به سمت آرامش و ثبات برود، تشکیل هیات امنا، پرداخت حقوق معوقه کارکنان، ‌صدور احکام کارکنان، ‌استقرار مجدد کتابخانه، ‌ایجاد نشریه برای تمام پژوهشکده‌ها، انتشار کتاب و… را از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در دوران ریاستش معرفی کرد.

وی در ادامه همچنین بزرگ‌ترین مشکلات پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی را کمبود فضا و کمبود اعتبار خواند و افزود: یکی از بزرگ‌ترین آسیبهایی که در این مدت به پژوهشگاه وارد شده بود تخریب برخی از ابزار پژوهشکده حفاظت و مرمت به دلیل نقل و انتقالات غیر استاندارد بود که برخی از این خسارات تاکنون جبران شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز