خبرگزاری کار ایران

مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران

بیش از نیمی از جمعیت جهان شهرنشین هستند

کد خبر : ۱۸۵۰۰۹

امروزه ۵۴ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و انتظار می رود این میزان تا سال ۲۰۵۰ به رقم ۶۶ درصد برسد.

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد اعلام کرد: امروزه ۵۴ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و انتظار می رود این میزان تا سال ۲۰۵۰ به رقم ۶۶ درصد برسد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، پیش بینی می شود شهرنشینی همراه با رشد جمعیت میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر به جمعیت شهرنشین های جهان تا سال ۲۰۵۰ بیافزاید که بخش بیشتر این افزایش ۹۰ درصدی در آسیا و آفریقا روی خواهد داد.

براساس گزارش ۲۰۱۴ ˈدورنمای شهرنشینی جهانˈ که امروز به وسیله بخش جمعیت اداره امور اقتصادی و اجتماعی ملل متحد در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک رونمایی شد، توکیو با ۳۸ میلیون نفر پرجمعیت ترین شهر جهان است که پس از آن دهلی با ۲۵ میلیون، شانگهای با ۲۳ میلیون و همچنین مکزیکوسیتی، سائوپائولو و مومبای(بمبئی) هر یک با ۲۱ میلیون نفر به ترتیب پرجمعیت ترین شهرهای جهان در حال حاضر هستند.

در این گزارش آمده است بیشترین رشد جمعیت شهری در هند، چین و نیجریه روی خواهد داد که این سه کشور در مجموع ۳۷ درصد رشد جمعیت شهرنشینان جهان را بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۵۰ به ثبت خواهند رساند.

براساس این گزارش، جمعیت شهرنشین جهان رشد سریع داشته و از ۷۴۶ میلیون نفر در ۱۹۵۰ به رقم ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر در ۲۰۱۴ رسیده است.

۱۱ ژوییه برابر با ۲۰ تیرماه روز جهانی جمعیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز