خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

آزمون سلامت روان ۸۰ هزار دانش‌آموز نشان از افزایش هیجانات منفی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۶۳

«مهندسی اجتماعی درستی برای جمعیت جوان کشور انجام نداده‌ایم. / نهضت پیشگیری از آسیب‌ها با طراحی فرایندهای مداخله‌ای باید طراحی شود.»

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: آزمون سلامت روان ۸۰ هزار دانش آموز سال اول متوسطه این استان نشان از افزایش ناهنجاری‌ها از جمله بی‌نشاطی و هیجانات منفی دارد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی گفت: مهندسی اجتماعی درستی برای جمعیت جوان کشور انجام نداده‌ایم. البته این نیروی بالقوه تا هشت سال دیگر در این مرحله از عمر خود دوره‌ای پر تلاطم، انرژی و خواسته دارند و به دنبال هویت خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسوولان می‌توانند با فرهنگ اصیل ایرانی و مذهبی در مسیر توانمند سازی دانش آموزان گام بردارند، تصریح کرد: نهضت پیشگیری از آسیب‌ها با طراحی فرایندهای مداخله‌ای باید طراحی شود.

حسینی مداخلات موثر در خصوص آسیبهای اجتماعی را نیازمند تخصص، مهارت، وقت گذاری و پیگیری دانست و اظهار داشت: اولویت بندی مشکلات در دستور کار قرار دارد.

وی پشنهاد کرد: در این کمیته اداره مشاوره، هسته‌های مشاوره ۴۸ منطقه، ۱۹ مرکز خدمات مشاوره‌ای، اداره پیشگیری از آسیب‌ها و پژوهشکده عباس زادگان وارد عمل شوند.

وی از حوزه‌های متوسطه، ابتدایی، پرورشی و انجمن اولیا و مربیان نیز خواست با معاونت تربیت بدنی و سلامت، تیمی تشکیل داده و اطلاعات را برای اقدام علمی و کنفرانس ملی مددکاری اجتماعی گناباد، جمع آوری نمایند تا حاصل کار برای برنامه ششم توسعه راهبردی شود.

به گفته حسینی هم اکنون و در دهه سوم انقلاب، آسیب‌ها ی اجتماعی شفاف شده اما تک علتی و خطی نیستند بلکه پروسه‌ای بوده و رفع آن، مداخله در روابط اجتماعی را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز