خبرگزاری کار ایران

قاضی عسگر:

محیط کار در حوزه حج و زیارت باید اسلامی باشد

کد خبر : ۱۸۲۷۱۴

جموعه حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب از انتقادهای سازنده استقبال کرده و اموری را که به نفع مردم بوده و قابل اجرا باشد در دستور کار قرار خواهد داد تا بدین وسیله گام های جدی در راستای بهبود شرایط زائران در حج، عمره و عتبات برداشته شود.

حج و زیارت و بعثه رهبری از انتقادات استقبال می کنند

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در حج زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در همایش کارگزاران حج استان تهران با تشریح مراتب روزه داری و تاکید بر خدمت خالصانه به زائران خانه خدا گفت که حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از انتقادات استقبال می کنند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در تالار آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت با حضور مدیران و معاونان بعثه و سازمان حج و زیارت و همچنین جمعی از کارگزاران حج استان تهران، به تشریح مراتب روزه داری پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین «سید علی قاضی عسکر» افزود: روزه یک فرصت استثنایی برای انسان است و با توجه به ابعادی که دارد می تواند در ساختن روحی و اخلاقی انسان و همچنین ایجاد یک اجتماع نمونه به جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: روزه اراده انسان را تقویت می کند، کسی که در مقابل گرسنگی و تشنگی مقاومت می کند قطعا در برابر بسیاری از ناملایمات و نابسامانی ها توان مقاومت دارد.

قاضی عسکر به مراتب روزه بر اساس آیات و روایات اشاره کرد و اظهار داشت: مراتبی که برای روزه در روایات نقل شده بسیار مهم است، مرتبه ای از روزه وجود دارد که فقط امساک را در بر می گیرد.

وی گفت: مرتبه دیگری نیز برای روزه وجود دارد و آن این است که اعضا و جوارح انسان نیز روزه هستند، کسی که به این درجه از روزه برسد به بزرگترین نعمت الهی دست یافته است و این مرتبه از روزه تضمین کننده امنیت همه جانبه در همه جامعه است.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: روزه داری دارای مرحله عالی نیز است که در این مرحله فکر و ذهن انسان از غرق شدن در گناه نجات می یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به فریضه بزرگ خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام اشاره کرد و اظهار داشت: انتصاب دست اندرکاران مجموعه حج و زیارت به خدمت به زائران حج و عتبات، افتخار بزرگی است و کسانی که در این مجموعه خدمت می کنند باید همواره مراقب رفتار و اعمال خود باشند تا مردم آنها را الگوی رفتارهای دینی و اخلاقی در جامعه بدانند.

وی افزود: وظیفه همه دست اندرکاران حج و زیارت خدمت به زائران در هر پست و مقامی است و باید تلاش شود تا مشکلات زائران برطرف شود.

قاضی عسکر تصریح کرد: همواره تلاش شده تا در مجموعه حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب کارها با کارشناسی به پیش برود و تصمیماتی که اتخاذ می شود در جلسات کارشناسی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راه سعی شده تا نظرات کارشناسان مجموعه حج و زیارت دریافت و به کار گرفته شود.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: در حوزه کارگزاران حج نیز تصمیمات مهمی گرفته شده است و تلاش شده که نقائص گذشته برطرف شود تا به این ترتیب در جهت اهداف پیش بینی شده گام برداریم.

قاضی عسکر گفت: این امر مستلزم تلاش همه دست اندرکاران مجموعه حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: مجموعه حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب از انتقادهای سازنده استقبال کرده و اموری را که به نفع مردم بوده و قابل اجرا باشد در دستور کار قرار خواهد داد تا بدین وسیله گام های جدی در راستای بهبود شرایط زائران در حج، عمره و عتبات برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر بر ضرورت اصلاح امور حج و زیارت توسط بدنه خود مجموعه تاکید کرد و اظهار داشت: محیط کار در حوزه حج و زیارت باید اسلامی باشد و با اخلاق و رفتار صحیح و خوب اسلامی با ارباب رجوع برخورد شود تا فضای معنوی در مجموعه حج و زیارت تقویت شود.

وی بر ضرورت تداوم همکاری و هماهنگی میان بخش های مختلف بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز