خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل عنوان کرد:

اثر گسترش بیابان بر زندگی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون انسان

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۳۱

«فرسایش زمین های حاصلخیز به گونه ای فزاینده در سرزمین های خشک جهان مشهود است، در عین حال ۸۰ درصد این پدیده در سایر مناطق کره زمین رخ می دهد.»

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان زایی گفت: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون انسان که بیشتر آنها کشاورزان خرده پا هستند، از زمین های در حال فرسایش امرار معاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در پیام بان کی مون آمده است: فرسایش زمین های حاصلخیز به گونه ای فزاینده در سرزمین های خشک جهان مشهود است، در عین حال ۸۰ درصد این پدیده در سایر مناطق کره زمین رخ می دهد.

وی گفت: تغییرات اقلیمی به شکلی مستقیم بر تولیدات کشاورزان اثر گذار است. در بسیاری از مناطق، منابع آب شیرین در حال کاهش است، نواحی مستعد برای تولید غذا در حال تغییر مکان بوده و محصولات کشاورزی کمتر تولید می شود.

وی بابیان اینکه برآورد می شود در سطح جهان آب و هوای غیر قابل پیش بینی اثرات مخربی بر تولیدات غذایی داشته باشند در حالی که جمعیت جهان در حال افزایش است، گفت: ضروری است بر تمامی منابع مولد زمین و جوامعی که به آن ها وابسته هستند سرمایه گذاری کنیم. و باید پایداری زمین را مدیریت، از فرسایش زمین جلوگیری و سرزمین های صدمه دیده را بازسازی و آباد کنیم.

بان کی مون اظهار کرد: بیش از ۲ میلیارد هکتار زمین توان بالقوه برای احیا و بازسازی دارد و ما باید اقدام فوری برای رونق این سرزمین ها به عمل آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز