خبرگزاری کار ایران

مرگ جوان شهرکردی به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۷۱

«هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای جوان ۲۱ ساله ارجنکی به پنج بیمار نیازمند پیوند عضو در آخرین روز از فروردین‌ماه سال‌جاری خبر داد.»

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای جوان ۲۱ ساله ارجنکی به پنج بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، زهرا سیاح درباره جزئیات این خبر گفت: «خلیل گنجی» اهل و ساکن روستای ارجنک در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه به دنبال جراحات شدید مغزی ناشی از تصادف به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شد و در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تلاش انجام شده، بیمار دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده خیراندیش وی عمل جداسازی اعضا ‌در ۳۱ فروردین‌ماه با همکاری تیم اعزامی از استان‌های فارس و اصفهان در این بیمارستان انجام شد.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ‌کبد، ‌ کلیه‌ها، ‌ پانکراس و بخشی از عروق این بیمار مرگ مغزی جهت اهدا به بیماران نیازمند پیوند عضو به استان‌های مذکور منتقل شد.

براساس این گزارش، ‌ در اولین ماه از آغاز سال ۹۳ اعضای ۲ نفر از بیماران مرگ مغزی در استان چهارمحال و بختیاری اهدا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز