خبرگزاری کار ایران

نماینده معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری خبر داد:

تشکیل کارگروه مشترک دولت و شهرداری برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

کد خبر : ۱۵۹۶۷۶

در سامانه شهرداری تهران، شناسایی زنان سرپرست خانوار بر اساس کد ملی است که تمام اطلاعات مربوط به ۱۶ هزار زن تحت پوشش شهرداری تهران در این سامانه ثبت شده و هر یک از برنامه‌های این ستاد بر اساس تحلیل داده‌های موجود انجام می شود.

تفاوت فعالیت‌های ستاد توانمندسازی با دیگر سازمانهای فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار بر اساس مجموعه‌ای از اطلاعات منظم و دقیق است که این بهترین روش برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، ستاد توانمندسازی شهرداری تهران میزبان میهمانی از معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری بود، در این جلسه که مشاوران امور بانوان شهرداران مناطق ۲۲ گانه حضور داشتند سعی شد تا به راهکارهای مشترکی برای انجام اقدامات مشترک بین دو مجموعه دست یابند.

ژاله فرامرزیان سرپرست بخش برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در این جلسه با اشاره به ارزشمند بودن اقدامات ستاد توانمندسازی، گفت: از برنامه‌های مشترک این معاونت با ستاد توانمندسازی برگزاری کارگروه‌های مشترک برای شناسایی عناوین مشترک کاری است به گونه‌ای که در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم آسیب‌های اجتماعی بانوان سرپرست خانوار را کمتر کنیم.

به گفته وی حرکت و اقدام مشترک معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با ستاد توانمندسازی در حوزه زنان سرپرست خانوار، بصورت آزمایشی در تهران انجام خواهد شد تا پس از آن با بررسی نقاط قوت و ضعف، آماده اجرا در دیگر استان‌ها شود.

فرامرزیان ارتباط و تعامل مناسب این ستاد با جریان عادی زندگی زنان سرپرست خانوار را بسیار زیبا دانست و افزود: در حال حاضر ستاد توانمندسازی شهرداری تهران بر اساس اطلاعات نادرست و انتزاعی برای زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی نمی‌کند بلکه با برخورداری از سامانه اطلاعاتی توانسته نیازهای واقعی آنان را شناسایی و این موضوع را به خوبی مدیریت کند.

به گفته سرپرست بخش برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، تفاوت فعالیت‌های ستاد توانمندسازی با دیگر سازمانهای فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار بر اساس مجموعه‌ای از اطلاعات منظم و دقیق است که این بهترین روش برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی نیز در این جلسه با تشکر از همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: ستاد توانمندسازی به‌ منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار مدلی را طراحی کرده که برخلاف مدل‌های رایج درکشور به ارائه خدمات آموزشی، زیرساختی و اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار می‌پردازد.

وی افزود: ستاد توانمند‌سازی‌ شهرداری تهران فرایندی را دنبال می‌کند که طی آن زنان سرپرست خانوار، جرأت و توانمندی لازم برای دستیابی به هدف را در خود تقویت کنند و با بهره‌مندی از فرصت‌های برابر برای عملی ساختن خواسته‌هایشان تلاش کرده و از محرومیت، ناامنی اقتصادی و فقر‌‌ رها شوند.

مدیرستاد توانمندسازی با اشاره به نبود سامانه‌ای مشخص برای زنان سرپرست خانوار در کل کشور، گفت: در سامانه شهرداری تهران، شناسایی زنان سرپرست خانوار بر اساس کد ملی است که تمام اطلاعات مربوط به ۱۶ هزار زن تحت پوشش شهرداری تهران در این سامانه ثبت شده و هر یک از برنامه‌های این ستاد بر اساس تحلیل داده‌های موجود انجام می‌شود.

به گفته فیروزفر، سامانه ستاد توانمندسازی زنان به گونه‌ای طراحی شده که تمامی اطلاعات بانوان سرپرست خانوار با ذکر مشخصات، نوع کمک، نحوه فعالیت و… در سامانه ثبت شود تا امکان بررسی وضعیت این بانوان بصورت صحیح فراهم باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز