خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

مشاغل سبز باید توسعه یابند

کد خبر : ۱۳۴۵۹۸

۴ نوع منطقه به عنوان مناطق ذخایر ویژه طبیعت ایران وجود دارد و حفاظت از آن‌ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست با کمک محیط بانان و البته ساکنان آن مناطق و مردم روستاهای اطراف صورت می‌گیرد.

ایلنا: رییس سازمان محیط زیست گفت: نگاه ما در محیط زیست این است که توسعه باید با محیط زیست همگام شود و راهکاری که برای حل این مسئله وجود دارد، توجه به اقتصاد سبز و ترویج مشاغل سبز است؛ مشاغلی که در راستای حفاظت از محیط زیست می‌توان گسترش داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، " معصومه ابتکار " رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های جدی سازمان حفاظت محیط زیست بحثحفاظت از تنوع زیستی و گونه‌های جانوری است، اظهار داشت: تنوع زیستی گونه‌های گیاهی و جانوری جهان در بسیاری از زمینه‌ها به سرعت رو به زوال است و حفظ این ذخایر در قالب مناطق حفاظت شده، اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ۴ نوع منطقه به عنوان مناطق ذخایر ویژه طبیعت ایران وجود دارد و حفاظت از آن‌ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست با کمک محیط بانان و البته ساکنان آن مناطق و مردم روستاهای اطراف صورت می‌گیرد.

ابتکار تصریح کرد: این مناطق فرصت‌های استثنایی برای گردشگری طبیعی، انجام کار مطالعاتی و پژوهشی و حفظ ذخایر جانوری هستند. در این زیستگاه‌ها، گونه‌های متنوع جانوری ایران وجود دارد که متاسفانه زیستگاه‌های این‌ها به دلایل مختلف از جمله گسترش شهرنشینی، احداثراه‌ها و بسیاری اتفاقات دیگر تهدید شده است.

براساس این گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شکار غیر مجاز، وجود سلاح فراوان غیر مجاز در دست شکارچی‌های غیر قانونی و فرهنگ پایین بعضی افراد را از دیگر عوامل تهدید زیستگاه‌های طبیعی گونه‌های جانوری عنوان کرد.

وی افزود: برخی از مردم متوجه نیستند این جانوران چقدر ارزشمندند. گونه‌های جانوری نشان دهنده وجود سیکل، اکوسیستم و هرم حیات هستند و هر کدام از بین برود، آن هرم از هم می‌پاشد. یقینا ما هم در معرض تهدید هستیم و آخر خط هم انسان‌ها رو به انقراض خواهند رفت زیرا این‌ها همه به هم پیوسته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز