خبرگزاری کار ایران

خط و نشان رادان برای اسکانیا

کد خبر : ۱۳۴۱۶۶

تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟ من از شما سئوال می‌پرسم که نرخ جان مردم چقدر است که ۴۰ نفر از آنان را آتش بزنیم و بعد مهلت می‌خواهند و این مهلت برای خودروهای حمل و و نقل عمومی معنا ندارد.

ایلنا: جانشین فرمانده ناجا در مورد آیا مهلت به اسکانیا برای رفع نقص‌ اتوبوس‌های تولیدی‌اش گفت: تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟ من از شما سئوال می‌پرسم که نرخ جان مردم چقدر است که ۴۰ نفر از آنان را آتش بزنیم و بعد مهلت می‌خواهند و این مهلت برای خودروهای حمل و و نقل عمومی معنا ندارد.

به گزارش ایلنا، رادان در مورد پایان مهلت ارائه شده به شرکت اسکانیا و برخی اظهارنظرهای مسئولان این شرکت، گفت: اگر منظور مسئولان این شرکت، چشم‌پوشی پلیس از حقوق مردم است، باید بگویم که پلیس نمی‌تواند مردم را مکلف کند اما از تکلیف یک موسسه دیگر چشم بپوشد.

وی ادامه داد: ما با کسی تعارف نداریم، گفت: قطعا اگر بخواهیم در این مقوله صمیمی باشیم، نباید خیلی از حرف‌ها را بزنیم. اما من به جرات سئوال می‌پرسم که اسکانیا چه چیزی باید به ناجا می‌داد که به ما نداده و ما شاکی شده و با آن بد شده‌ایم و من می‌خواهیم همین جا از این فرصت استفاده کنم و به آن‌ها بگویم که اگر چیزی از ما دارید، بروید در تمام سایت‌های رسمی و غیررسمی درج کنید.

رادان در پاسخ به این سئوال که آیا این مهلت تمدید خواهد شد، گفت: تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟ من از شما سئوال می‌پرسم که نرخ جان مردم چقدر است که ۴۰ نفر از آنان را آتش بزنیم و بعد مهلت می‌خواهند و این مهلت برای خودروهای حمل و و نقل عمومی معنا ندارد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه گا‌ها دیده شده خودروسازان با قبول اشتباه خود، ضمن رفع آن از مردم عذرخواهی می‌کنند، گفت: اما این افراد عذر بد‌تر از گناه می‌آورند و انشاءالله اراده پلیس بر این است که از حقوق مردم کوتاه نیایند.

رادان در مورد فیلتر وی‌چت، وایبر و دیگر شبکه‌های اجتماعی، گفت: نظر رسمی و سازمانی ناجا آن چیزی بود که سردار احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا چند روز پیش اعلام کرده‌اند و تا آن زمان پسندیده نیست که خود ما احترام به قانون نگذاریم.

وی همچنین در مورد آخرین جزئیات پرونده کودک ربوده‌ شده‌ای که پنج ماه از مفقود شدنش می‌گذرد، گفت: متاسفانه هنوز این کودک پیدا نشده است و شخص خود من در جلسه‌ای که با سردار بتولی - رییس پلیس آگاهی ناجا داشته‌ایم، این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

وی در مورد حضور مامورانش در کمپ ترک اعتیاد شفق نیز گفت: ماموران ما آنجا حضور ندارند، اما ممکن است ماموران ما حفاظت و مراقبت فیزیکی را بر عهده داشته باشند، اما رسیدگی به امور بر عهده مسئولان کمپ است.

جانشین فرمانده ناجا همچنین در مورد برخی انتقادات مبنی بر کمرنگ شدن گشت‌های نامحسوس پلیس، گفت: پلیس دو گشت نامحسوس در حوزه راهور و واحدهای مقابله‌ای همچون اطلاعات و آگاهی دارد که بنده به قطع می‌گویم گشت نامحسوس راهور نه تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه افزایش نیز یافته است.

وی با بیان اینکه پلیس در صدد آن است که نظارت تصویری را جایگزین نظارت فردی کنیم، گفت: واحد گشت نامحسوس در پلیس راهور بسیار موفق بوده است و سبب کاهش تلفات شده است.

رادان با بیان اینکه امسال پلیس تلفات کمتر از ۱۸ هزار تن را تجربه می‌کند، گفت: گشت اطلاعات و آگاهی نیز که به صورت واحدهای مقابله‌ای فعالیت می‌کنند، به قوت خود باقی است و هیچ گونه تقلیلی در این زمینه نداشته‌ایم. اما اگر منظور شما گشت‌های امنیت اخلاقی است، باید بگویم که یک بخشی از فعالیت این افراد در راهور تعریف شده است. چرا که اگر راننده و سرنشینان آن نخواهند حجاب اسلامی را رعایت کنند، پلیس راهور به این مسئله رسیدگی می‌کند.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، به تعداد‌ گشت‌های اطمینان‌بخش نامحسوس آگاهی، راهور و اطلاعات خدشه‌ای وارد نشده است.

وی در مورد پرونده یکی از مدیران ارشد وزارت ارشاد نیز با بیان اینکه جزئیات این پرونده را نشنیده‌ام، به پرونده خاوری اشاره کرد و گفت: برای پلیس، اینترپل، مقام قضایی و وزارت خارجه با دلیل و مدرک ثابت شده است که خاوری در کانادا به سر می‌برد.

رادان در مورد آخرین وضعیت پرونده خاوری نیز گفت: با پلیس کانادا صحبت شده است، اما آن‌ها در ابتدا قبول نداشتند که خاوری در کشور آن‌ها مستقر است. اما، ما اطلاعات و مدارک کافی را در اختیارشان قرار داده‌ایم و به آن‌ها ثابت کردیم که خاوری در کانادا است و به آن‌ها گفتیم که پلیس ایران کفایت آن را دارد که در آنجا مستقر و ظرف ۸-۷ روز این فرد را پیدا و برگرداند. اما آن چیزی که مسلم است، اینکه خاوری به راحتی در اختیار آن‌ها است و اخیرا نیز این پلیس کانادا قول‌هایی داده است. اما باید منتظر باشیم تا پلیس کانادا کی به قول خود عمل می‌کند.

وی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر حضور خاوری در دفتر حافظ منافع مشترک ایران در کانادا، گفت: ناجا در این دفتر ماموری ندارد تا با حضور این فرد، نسبت به جلبش اقدام کنیم.

جانشین فرمانده ناجا همچنین با بیان اینکه امروز در دفتر ۱۹۷ تعداد ۶۰ نفر از مردم برای پیگیری وضعیت خود حضوری مراجعه کرده و ۱۰ نفر نیز به صورت تلفنی با او ارتباط برقرار کرده‌اند، گفت: نکته جالب و منحصر به فرد امروز، حضور یک پسربچه ۱۱ ساله که در مقطع پنجم دبستان تحصیل می‌کرد است که این فرد طرح انیمیشنی در رابطه با فعالیت‌های پلیس آورده بود وبه سردار منتظرالمهدی معرفی شد تا در صورت صلاحدید، نسبت به پرورش این پروژه اقدام شود.

وی همچنین با بیان اینکه از یک سال و نیم قبل علاوه بر طرح تعالی کارکنان و استانداردسازی رفتار پلیس، طرح «مکنا» در سه بخش خوشایندسازی محیط کلانتری، فرآیند سرعت در رسیدگی و تعالی در رفتار پرسنل به اجرا درآمده است، گفت: با دستور سردار فرماندهی، در فرماندهان انتظامی یک نهضت برای اجرای هر چه بهتر طرح مکنا به وجود آمده، امروز یک هزار کلانتری و پاسگاه در حوزه راهور و انتظامی تحت پوشش طرح مکنا هستند.

وی با بیان اینکه پل ارتباطی مردم با پلیس، خط ۱۹۷ است، گفت: در ابتدای راه‌اندازی این سامانه، میزان شکایات و انتقادات مردم بسیار زیاد بود، اما امروزه خوشبختانه این انتقادات و شکایات عدد کمی را به خود اختصاص داده است.

رادان در مورد نقشه برخورد با مامورانی که مردم از آن‌ها ناراحت هستند، گفت: با ماموران به سه شیوه توجیهی، برخورد انضباطی و پرونده به سازمان قضایی برخورد می‌شود. اما خوشبختانه عدد میزان شکایات و انتقادات از ماموران به شدت کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز