خبرگزاری کار ایران

۵۹۴ نفر از اتباع بیگانه در تصادفات ۸ ماهه امسال جان باختند

کد خبر : ۱۳۱۴۹۸

استان‌هایی که بیشترین حوادثمرگ اتباع بیگانه در حوادثرانندگی اتفاق افتاده به ترتیب استان تهران با ۱۰۷ نفر، استان کرمان با ۶۵ نفر، استان فارس با ۴۴ نفر و استان اصفهان با ۴۳ نفر هستند.

ایلنا: رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در تصادفات ۸ ماهه امسال، ۵۹۴ نفر از اتباع بیگانه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، دکتر شجاعی ۵۲۹ نفر از این آمار در حوادثترافیکی و ۶۵ نفر در حوادثغیر ترافیکی جان باخته‌اند که نسبت مرگ‌های اتباع بیگانه در حوادثترافیکی(۵۲۹ نفر) نسبت به کل جان باختگان حوادثرانندگی ۸ ماهه امسال دقیقا ۴ درصد بوده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح حوادثترافیکی و غیرترافیکی اظهار داشت: بر اساس تعریف کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، تصادفاتی که در حریم راه و یا جاده اتفاق بیافتند و یا حادثه تصادف تا فوت باید کمتر از ۳۰ روز باشد. تصادفاتی که خارج از این تعریف قرار می‌گیرند حوادثغیرترافیکی اطلاق می‌شوند مثل حوادثی که در کارگاه‌های ساختمانی یا جاده‌هایی که خارج از پوشش وزارت راه یا شهرداری‌ها محسوب می‌شوند(مانند برخی مسیرهایی که قاچاقچی‌های انسان از آن برای جابجایی اتباع بیگانه استفاده می‌کننند)

شجاعی عمده مرگ‌های اتباع بیگانه در تصادفات ۸ ماهه امسال را متعلق به اتباع افغانی دانست و گفت: از ۵۲۹ مورد حادثه ترافیکی ۸ ماهه امسال، ۴۶۱ مورد(۳۷۳ مورد مرد و ۸۸ مورد زن) را اتباع افغانی شامل می‌شوند. پس از آن عراقی‌ها با ۳۹ نفر(۳۵ مرد و ۴ زن) در جایگاه بعدی هستند. پاکستانی‌ها هم با ۲۱ نفر(۱۸ مورد مرد و ۳ مورد زن) در جایگاه سوم هستند. سایر اتباع بیگانه با ۸ نفر(۷ نفر مرد و یک نفر زن) مجموع کسانی هستند که در ۸ ماهه نخست امسال در حوادثرانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته شجاعی در بین ۶۵ نفری که در حوادثغیرترافیکی(مانند واژگونی خودرو در جاده‌های خاکی و سایر موارد) جان خود را از دست داده‌اند ۵۹ مرد و ۶ زن دیده می‌شوند که ۶۴ نفر آن‌ها از اتباع افغانی و یک نفر آن‌ها هم از اتباع پاکستانی هستند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح استان‌های دارای بالا‌ترین حادثه مرگ بر اثر تصادف برای اتباع بیگانه گفت: استان‌هایی که بیشترین حوادثمرگ اتباع بیگانه در حوادثرانندگی اتفاق افتاده به ترتیب استان تهران با ۱۰۷ نفر، استان کرمان با ۶۵ نفر، استان فارس با ۴۴ نفر و استان اصفهان با ۴۳ نفر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز