خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی:

یک بار تجربه مواد مخدر تا هشت سال در بدن باقی می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۷۹

دولت در مبارزه با مواد مخدر وظایف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت را به عهده دارد، اما در اجرا به تنهایی قادر به انجام این وظایف در امر مقابله با اعتیاد نیست

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حتی یک بار تجربه مصرف مواد مخدر و ترکیبات ناشی از آمفتامین‌ها هفت تا هشت سال در بدن باقی می‌ماند و اعتیادآور است. لذا باید آگاهی‌ها درست به مردم ارائه شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد اقطار بیان کرد: اعتیاد از مسایل روز و اجتماعی مهمی است که بسیاری از افراد در جامعه با آن درگیر هستند و باید در مقابله با آن مشارکت مردمی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید کار را به مردم واگذار کنیم و آنان نیز با اطلاع‌رسانی از سوی کارشناسان، تحلیلگران، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادهای مربوطه و از طریق رسانه‌ها کسب آگاهی کرده و خودشان بخواهند که در این زمینه داوطلبانه مشارکت کنند.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آحاد جامعه می‌بایست در قالب سازمان‌های مردمی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در امر مقابله با اعتیاد و اجتماعی کردن این مبارزه مشارکت کنند.

اقطار ادامه داد: باید تجربیات و برنامه‌های پیشگیری برای واگذار کردن بحثمقابله با اعتیاد به مردم منتقل شود و دولت نیز در این زمینه حمایت‌های معنوی کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردمی مهم‌ترین عنصر در مبارزه با مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها محسوب می‌شوند، گفت: در این راه نباید از مشارکت خیران و نیکوکاران غافل شد، آنان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در امر آموزش، پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار کمک‌کننده باشند.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حتی یک بار تجربه مصرف مواد مخدر و ترکیبات ناشی از آمفتامین‌ها تا هفت تا هشت سال در بدن باقی می‌ماند و اعتیادآور است. لذا باید آگاهی‌ها درست به مردم ارائه شود.

اقطار، مردم را به‌عنوان سرمایه اصلی توسعه کشور دانست و تاکید کرد: اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها سلامت بخشی از سرمایه انسانی کشور را از بین می‌برد و به‌عنوان مانع توسعه به شمار می‌رود، ضروری است برای رفع آن مردم را در قالب سازمان‌های مردمی و انجمن‌ها به مقابله با اعتیاد فرا بخوانیم.

اقطار در پایان اظهار امیدواری کرد: با گسترش و توسعه مشارکت مردم برنامه‌ها و فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها هر چه زودتر تحقق یابد تا شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد که فساد و طلاق مهمترین آنها بشمار می‌روند، نباشیم و قشر نوجوان و جوان کشور به عنوان سرمایه‌های اصلی توسعه از معضل خانماسوز مواد مخدر در امان بمانند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز