خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات ایران در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۱۹

انسداد مرزها از جمله اقداماتی است که در جهت کنترل هر چه بیشتر تحرکات باندهای قاچاق و ایجاد موانع و محدودیت بر سر راه ورود محموله های ترانزیتی از مرزهای شرقی با قدرت در حال تکمیل است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر، از رشد ۱۷ درصدی بودجه انسداد مرزها طی سالیان اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسدالله هادی نژاد افزود: انسداد مرزها از جمله اقداماتی است که در جهت کنترل هر چه بیشتر تحرکات باندهای قاچاق و ایجاد موانع و محدودیت بر سر راه ورود محموله های ترانزیتی از مرزهای شرقی با قدرت در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان مرجع ملی مبارزه با مواد مخدر کشور، وظیفه سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر اجرای استراتژی ها و برنامه های ملی مبارزه را بر عهده دارد، گفت: در جهت اجرای این نقش، از ظرفیت دستگاه های مقابله ای همچون نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، نیروی مقاومت بسیج، سازمان گمرک کشور، دادگاه های انقلاب اسلامی و سازمان زندان ها و اقدامات تربیتی برای مقابله با ورود و عرضه و ترانزیت مواد غیر قانونی استفاده می شود.

هادی نژاد با اشاره به دیگر اقدامات ایران در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر افزود: با گذشت زمان علاوه بر ترمیم موانع فیزیکی موجود، استفاده از تکنولوژی های جدید مانند تجهیزات روز همانند رادارهای ثابت و متحرک و دوربین های دید در شب، کنترل الکتریکی مرز در دولت های قبل از طریق افزایش بودجه انسداد مرزها دنبال می شود بطوریکه بودجه انسداد مرز طی سال های اخیر ۱۷ برابر رشد داشته است.

وی ایجاد گارد مرزی، توسعه یگان های کنترل ساحلی در خلیج فارس، دریاهای عمان و خزر، توسعه قرارگاه های عملیاتی تخصصی در مناطق شرق و غرب، افزایش نیروهای عملیاتی و گشت و کمین در منطقه، ارتقا سطح کیفی توان یگان های اطلاعاتی و عملیاتی، تربیت کادر متخصص و شبکه بندی مبادله اطلاعات بین دستگاه های مقابله ای، تهیه و تدوین طرح جامع امنیت پایدار مناطق مرزی از طریق تامین معیشت و رفاه مرزنشینان و تقویت بازارچه های مرزی و تعاونی های مرزنشینان و تقویت فرصت های سرمایه گذاری در مناطق مرزی با هدف کنترل مطلوب مرزها را از جمله اقدامات ایران در حوزه مقابله با عرضه برشمرد.

هادی نژاد تشدید کنترل آمفتامین ها را اقدام دیگر ایران در حوزه مقابله با عرضه خواند و تصریح کرد: اجرای عملیات مقابله با آمفتامین ها با عنوان عملیات «خورشید» شامل اجباری کردن تست شیشه در آزمایشگاه های ازدواج، برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای مقابله ای، برگزاری سمینارهای آگاهی بخشی برای صاحبان صنایع با هدف جلوگیری از ورود پیش ساز و انحراف داروها، یک برنامه فراگیر کشوری در دست اقدام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز