خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم شکرگزاری سلامت:

به دنبال درمان رایگان بیماران هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۶۹

احساس یک خانواده بزرگ بودن در هیاهوی فشار شهر نشینی فراموش شده است / ۱۱ هزار میلیارد تومان توسط بیمه پول دارو پرداخت می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به دنبال درمان رایگان بیماران هستیم اظهار کرد:

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در مراسم شکرگزاری سلامت که در بیمارستان شریعتی برگزار شد، با ذکر خاطراتی از زندگی خود گفت: دو اتفاق در زندگی من افتاد که سال‌هااست من با این دو موضوع روزهای خود را سپری می‌کنم.

وی گفت: در سال ۸۴ به دلیل تغییر وضعیت سیاسی در کشور کار و شغل من نیز تحت تاثیر قرار گرفت و من وضعیت سختی را سپری می‌کردم و بیمه تکمیلی هم نداشتم.

ربیعی افزود: در همان زمان برای گذارن تعطیلات به رامسر رفته بودیم که متوجه ورم در ناحیه شکم همسر خود شدم بعد از مراجعه به پزشک متوجه شدیم که همسرم به بیماری سرطان مبتلا شده است. در آن زمان هزینه زیادی برای همسرم کردیم و در شرایطی که منزل هم نداشتم برای بهبود همسرم، زندگی‌ام را فروختم و ۹۰ میلیون تومان هزینه کردیم با این وجود همسرم درمان نشد و فوت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شرایطی که هنوز غم از دست دادن همسرم با من بود و با پسرم زندگی می‌کردم، در ماه مبارک رمضان پسرم که برای افطاری دادن به دوستانش به فرحزاد رفته بود تصادف کرد و به علت ضربه مغزی در بیمارستان بستری شد و بعد از ۲۱ روز کما او نیز از دنیا رفت.

وی تاکید کرد: این مسائل مشکلاتی است که همه روزه همه ما با آن مواجه هستیم. در جامعه‌ای که مردم در آن همسو نباشند این اتفاقات می‌افتد.

ربیعی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشور در بحثدرمان اظهار کرد: باید کاری کنیم که همه سلامت باشند. البته فقط مراکز درمانی نیستند که باید به این مسائل توچه کنند بلکه خانواده نیز باید به بیمار کمک کند تا شانس سلامتش افزایش یابد.

وی تاکید کرد: جامعه باید دارای فرهنگی با شد که یاد بگیرد چگونه در کنار یک فرد بیمار حضور داشته باشد. در مرحله بعد از خانواده، گروه‌های اجتماعی و نهادهای اجتماعی مطرح هستند اما متاسفانه ما در کشور نهادهای مناسب اجتماعی نداریم.

وی با تاکید بر لزوم فعال‌سازی چنین نهادهایی در جامعه افزود: زمانی روحِ خیرِ جمعی در کشور ما بالا بود اما الان مدتی است که روح خیر جمعی در جامعه کم شده ومردم کمتر پشت هم می ایستند. احساس یک خانواده بزرگ بودن در هیاهوی فشار شهر نشینی فراموش شده است.

ربیعی ادامه داد: دولت نیز باید کمک کند و در کنار فرد بیمار بماند تا بیماری آسانتر، علاج مریض روانتر و تحمل بیماری برایش ساده‌تر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدترین جامعه، جامعه‌ای است که بیمار در آن تنها رها شود. جامعه‌ای مطلوب است که هر فردی در آن در رنج باشد جامعه برای بهبود آن تلاش کند.

وی در تشریح اقدامات انجام شده از ابتدای دوره وزارتش در وزارت کار رفاه و امور اجتماعی گفت: تلاش ما کاهش رنج بیماران بوده است. ما ۱۱ هزار میلیارد تومان توسط بیمه پول دارو پرداخت می‌کنیم. سهم پرداختی درمان از سوی بیماران خاص را نیز ۹۰تا۹۵ درصد کم کرده‌ایم و امیدواریم آنقدر وضعیت وزارتخانه بهتر شود تا صددرصد درمان برای این بیماران رایگان باشد.

ربیعی ابراز کرد: دو هزار میلیارد تومان سهم داروی بیماران خاص است. این مبلغ ناچیز است و باید بیشتر شود از این رو با همکاری خوبی که با وزارت بهداشت داشته ایم ۲هزار و ۵۰۰ قلم دارو را تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

وی افزود: با شرایط پیش آمده در کشور دفترچه بیمه اعتبارش را از دست داده بود و داروخانه ها نیز دفترچه بیمه را قبول نمی‌کردند اما امروز اعتبار دفترچه بیمه افزایش یافته است.

ربیعی گفت: تلاش کردیم و توانستیم داروهای ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و در دو هفته گذشته یازده قلم دارو بیماران خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفت. از زمان حضور من تاکنون می توان گفت که ۳۰ قلم دارو در بیماریهای خاص قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تست غربالگری نیز گفت: پیشگیری اهمیت بیشتری از درمان دارد. اگر بیماری از قبل تشخیص داده شود درمان راحتتر و کم هزینه تر خواهد بود. تست غربالگری برای معلولیت‌ها بیشتر انجام می‌شود و این موضوع توانسته است کمک زیادی به کاهش تعداد معلولین کند.

وی گفت: در تامین اجتماعی به دلیل اینکه هزینه و درآمد دست خودمان است در تلاش هستیم تا بتوانیم ساختاری ایجاد کنیم که همه بیماران به صورت رایگان درمان شوند.

وی با یادآوری از سخنان رئیس جمهور گفت: آقای روحانی همیشه به من تاکید می کند که وضعیت بیمه‌ها را فعالتر کنم اگر ما کم کاری می‌کنیم به خاطر این است که وضعیت مالی وزارت‌خانه این اجازه را نمی‌دهد شعار من همیشه بیمه هر روز بهتر از دیروز بوده است و امیدوارم تا زمانی که در وزارت خانه هستم این موضوع را عملی کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز