خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایجاد شغل برای نیازمندان باید در اولویت فعالیت کمیته امداد باشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۰۴

در برخی مواقع کمکهای نقدی به خانوارهای فقیر جامعه لازم است اما ایجاد شغل برای مردم مهم‌تر است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شغل و زندگی با کرامت نیازمندان باید در اولویت فعالیتهای کمیته امداد باشد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) اسس علی التقوی است و بنیانی اسلامی، مردمی و صحیح دارد و در تشکیل آن بسیاری از اشخاص انقلابی و خیر اندیش مانند مرحوم عسگر اولادی نقش داشتند.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای مردم و توانمند سازی آن‌ها به‌ویژه افراد نیازمند آن هم با سرمایه‌های مختصر مزیت کار کمیته امداد است و باید ایجاد شغل و زندگی با کرامت نیازمندان را در اولویت فعالیتهای کمیته امداد قرار دهید.

رئیس مجلس با بیان این موضوع که کمیته امداد با سرمایه گذاری‌های مختصر تلاش دارد خانوارهای محروم را توانمند کرده و تغییرات زیربنایی در زندگی آن‌ها ایجاد کند، تاکید کرد شایسته است جهت - گیری‌های بودجه نیز به نحوی باشد که تسهیلات بانکی کافی برای انجام این مهم در اختیار کمیته امداد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در برخی مواقع کمکهای نقدی به خانوارهای فقیر جامعه لازم است اما ایجاد شغل برای مردم مهم‌تر است چرا که زندگی باکرامت برای یک مسلمان ارزش است و کمیته امداد باید خیز بلند خود را در خروج نیازمندان از چرخه حمایتی با ایجاد شغل با کرامت برای این خانواده‌ها به صورت تصاعدی بردارد.

لاریجانی حمایت و آموزش را که در دستور کار امداد قرار دارد بسیار ارزشمند برشمرد و تاکید کرد که این موضوع از اقداماتی است که باید پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به پیشنهاد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برای ایجاد کارگاههای قالیبافی در منطقه پردیسان قم گفت: زندگی آپارتمان نشینی نباید مانع بشود که مردم شغلشان را از دست بدهند و تاکید کرد که کمیته امداد این مهم را پیگیری کند و مجلس نیز حمایتهای لازم را خواهد داشت.

گفتنی است در ابتدای این دیدار عبداله جلالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گزارشی از فعالیت‌های این سازمان به رئیس مجلس ارائه داد.

وی با اشاره به مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال کمکهای ۹ ماهه مردم قم در سال ۹۳ به کمیته امداد گفت: کمیته امداد قم با کمک مردم خیر و نوعدوست استان قم توانسته است در سال گذشته رتبه اول جذب مشارکتهای مردمی و رسیدگی و حمایت از ایتام را در کل کشور کسب کند.

مدیر کل کمیته امداد قم راهبردهای اساسی کمیته امداد قم را در حوزه حمایتهای اجتماعی در زمینه‌های اشتغال، تحصیل، درمان، مسکن و ازدواج عنوان کرد و اظهار داشت: در امداد قم الگوهایی در این حوزه‌ها عملیاتی کرده‌ایم که در کل کشور کم سابقه و کم نظیر است بطوریکه بعنوان مثال در زمینه مسکن خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، الگویی طراحی و عملیاتی شده که خانواده‌های تحت حمایت با حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال و بدون هیچگونه اقساط صاحب منازل دو خوابه می‌شوند.

جلالی ادامه داد: طرحی در زمینه تفکیک حوزه حمایتهای اجتماعی از توانبخشی به استانداری ارائه کرده‌ایم که اثر بخشی و کارائی کمکهای اجتماعی را مضاعف خواهد کرد.

مدیر کل کمیته امداد قم افزود: لازم است با ایجاد کارگاههایی در مناطق آپارتمان نشین استان به ویژه پردیسان مددجویان قالیباف تحت حمایت کمیته امداد را حمایت کنیم.

وی ایجاد مکانهایی برای عرضه صنایع دستی تولیدی مددجویان کمیته امداد را در ارزش افزوده صنایع دستی و رونق صنعت گردشگری قم بسیار مفید و موثر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز