خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش آمار طلاق در استان البرز باید آسیب‌شناسی شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۴۴

مراکز کاهش طلاق از سوی بهزیستی در استان البرز فعال است، اما متاسفانه این استان شرایط ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش آمار طلاق در استان البرز گفت: مطمئن باشید؛ اولین استانی که در طرح پیشگیری از طلاق در دستور کار قرار می‌گیرد، استان البرز است.

همایون هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: طرح پیشگیری از طلاق(بشیر) را در همین راستا و به دلیل نگرانی از موضوعات این چنینی اجرا می‌کنیم. این طرح مجموعه‌ای از فعالیت‌های سازمان است که در قالب یک بسته هدفمند، هوشمند و یکپارچه تولید شده است که کمک کننده به زوج‌های متقاضی طلاق است.

وی تلاش برای مشاوره‌های استحکام خانواده، ترویج رفتارهای مثبت در ازدواج و آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج را از دیگر اهداف طرح بشیر برشمرد و افزود: شاید لازم باشد در این طرح که اجرای آن از اواخر دی ماه آغاز می‌شود با توجه به منابعی که در اختیار داریم، نگاه ویژه‌ای به برخی از استان‌ها داشته باشیم.

هاشمی تاکید کرد: مطمئن باشید؛ اولین استانی که در طرح بشیر در دستور کار قرار می‌گیرد، استان البرز است.

رئیس سازمان بهزیستی درباره عدم وجود مراکز پیشگیری از طلاق در استان البرز گفت: مراکز کاهش طلاق از سوی بهزیستی در این استان فعال است، اما متاسفانه این استان شرایط ویژه‌ای دارد.

وی افزود: مهاجرت قومیت‌های مختلف به این شهر زیاد است، بطوریکه در این استان با قومیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی مواجه هستیم، از همین رو باید کار یکپارچه‌سازی را در محلات انجام دهیم که کار دشواری است.

هاشمی تاکید کرد: اگر استانداری و شهرداری البرز آماه باشند؛ می‌توانیم جلسات تخصصی برای آسیب‌شناسی موضوع برگزار کنیم تا راهکار مناسبی برای این آسیب پیدا کنیم.

گفتنی است؛ همایون هاشمی چندی پیش گفته بود، از هر ١٠٠ ازدواج ١۶ ازدواج به طلاق منجر می‌شود و البته در برخی استان‌ها مانند استان البرز نرخ بروز طلاق نزدیک یک‌به‌یک شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز