خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی ایلنا با رئیس انجمن حمایت از زندانیان؛

جزئیات متادون درمانی در زندان بزرگ تهران تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۶۴

در این طرح افراد گروه‌بندی شده و هر گروه زیر نظر تیمی متشکل از یک پزشک، یک روان‌شناس و یک بهیار کار درمان را آغاز می‌کند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان درباره طرح متادون درمانی در زندان بزرگ تهران گفت: متادون درمانی یکی از گام‌های سازمان زندان‌ها در راستای اصلاح، تربیت و ترک اعتیاد معتادان است.

محسن نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: زندان بزرگ تهران زندانی جدید است که زندانیان آن از زندان کرج منتقل شده‌اند و انجمن حمایت از زندانیان با توجه به رسالت خود متولی و مجری طرح متادون درمانی در این زندان شده است.

وی ادامه داد: قرار است هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار بگیرند که در گام اول ۲۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

به گفته وی گروه سنی خاصی در اجرای این طرح مدنظر نیست به این معنا که هر شخص معتادی در زندان می‌تواند از فواید این طرح برخوردار شود.

نصیری با اشاره به اینکه در سایر زندان‌ها این طرح کمابیش اجرا می‌شود، تاکید کرد: تجربه نشان داده است که متادون درمانی تاثیر زیادی در ترک اعتیاد دارد و به مرور زمان میزان مواد مصرفی فرد کاهش یافته و در مرحله آخر نیاز شخص به طور کامل از بین می‌رود.

وی افزود: متادون ترک اعتیاد را تسهیل و تسریع می‌کند، در این شیوه میزان مصرف فرد درنظر گرفته شده و ماده مخدر به یکباره از وی گرفته نمی‌شود، بلکه متادون جایگزین ماده مخدر می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان تصریح کرد: در این طرح افراد گروه‌بندی شده و هر گروه زیر نظر تیمی متشکل از یک پزشک، یک روان‌شناس و یک بهیار کار درمان را آغاز می‌کند.

نصیری در پایان تاکید کرد: ترک مواد مخدر کار آسانی نیست و مهم‌ترین عامل در ترک اعتیاد اراده فرد است، اگر فرد معتاد اراده‌اش بر ترک اعتیاد باشد با متادون درمانی می‌تواند به خواسته خود برسد اما اگر اراده کافی نداشته باشد، ممکن است دوباره به چرخه اعتیاد بازگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز