خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور اجتماعی استانداری گیلان:

آسیب‌های اجتماعی شناسایی شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۳۹

بدون شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و مشکلات اجتماعی تولید شده با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی هر شهرستان، قادر به اقدامات بازدارنده و درمان ناهنجاری‌ها نیستیم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: کمیته‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان، باید متناسب با شرایط محلی، آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و پیشگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ماسال، یونس رنجکش در دومین جلسه ویژه کارگروه شهرستانی اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری ماسال اظهار داشت: بدون شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و مشکلات اجتماعی تولید شده با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی هر شهرستان، قادر به اقدامات بازدارنده و درمان ناهنجاری‌ها نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف کارگروه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌ها، شناخت آسیب‌ها با توجه به ویژگی‌های بومی و محلی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای درمان آن است.

رنجکش ادامه داد: براین اساس برای ایجاد هم افزایی بین امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها، کارگروه‌های ویژه اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های گیلان را تشکیل داده‌ایم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هدف از تشکیل این کارگروه‌ها را بررسی وضعیت توانمندی‌ها و آسیب‌ها و سرمایه‌های اجتماعی موجود در منطقه برای استفاده بهینه و مدیریت مناسب از آن‌ها ذکر کرد.

وی گفت: توجه به توسعه اجتماعی در برنامه ششم توسعه از دغدغه‌های جدی دولت تدبیر و امید است که امید داریم با برنامه ریزی‌های مناسب و کسب اطلاعات لازم، بتوانیم با شناخت بهتر و استراتژی دقیق‌تر نسبت به رفع نگرانی‌های اجتماعی و فرهنگی در گیلان گام‌های موثری برداریم.

به گفته رنجکش؛ در جامعه ما سرمایه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارد که از ظرفیت‌های آن غافل مانده‌ایم و باید با تدوین شناسنامه اجتماعی و فرهنگی استان و شناخت دقیق از آن‌ها استفاده کنیم.

وی بروز آسیب‌های اجتماعی را دور شدن از سبک زندگی ایرانی و اسلامی جامعه دانست و خواستار بازگشت به زندگی ایرانی بر مبنای آموزه‌های دینی و آموزش‌های لازم شد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود: در این برنامه ریزی، خانواده باید محور آموزش قرار گیرد تا به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: ما نیازمند جلوگیری از آسیب‌ها در جامعه هستیم که در هر شهرستان ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد و باید به تناسب آن برنامه ریزی کرد تا به یک برنامه یکپارچه و واحد برسیم.

رنجکش ادامه داد: در جامعه امروز متأسفانه خانواده محور نیستیم و حلقه مفقوده نادیده گرفتن خانواده است که باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ایجاد تحرک و حساسیت زایی در این زمینه استفاده و افراد جامعه را با آسیب‌های مختلف آشنا کرد زیرا محدودیت در بازتاب آسیب‌ها مشکل را برطرف نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: باید با قراردادن امکانات موجود در کنار یکدیگر مشکلات را حل کرد و با توجه به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، بهره وری مناسب تری داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز