خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای بسته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۸۴

حداقل ۳ میلیون نفر از دانش آموزان از برنامه های مختلف آموزش پیشگیری استفاده کردند / از جمله فعالیت‌هایی که در سال تحصیلی جدید و در مهر ماه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش، در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بسته برنامه ای چند بعدی را اجرا می کند.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم، گفت: در شرایطی که در جامعه کنونی، دشمن با حمله نظامی و تحریم اقتصادی به نتیجه نرسیده است، تهاجم و شبیخون فرهنگی، نقشه شوم دشمن برای جوانان و نوجوانان است، وظیفه همه ما این است که تلاش کنیم در زمینه مدیریت آسیبهای اجتماعی و فعالیتهای پیشگیری درحوزه دانش‌آموزی، در قالب فعالیتهای متنوع فرهنگی - تربیتی، ‌ برای محافظت و مصونیت کودکان و نوجوانان کشورمان، ‌ به جهاد بپردازیم و برای این منظور، یکی از بهترین شیوه ها این است که دانش آموزان در یک همکاری چند جانبه‌ی خانواده، مدرسه و رسانه‌های گروهی به همه‌ ابعاد شخصیتی خود توجه و تمرکز داشته باشند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: رویکرد آموزش و پرورش توجه به ساحت‌های گوناگون و رشد متوازن دانش آموزان است و برای این منظور، باید فرصتهای مختلف تربیتی را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

حمیدی در تبیین نظام برنامه ریزی آموزش و پرورش جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش، در قالب سند پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان، بسته برنامه ای چند بعدی را طراحی کرده است که شامل برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی و مراقبتی است و جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم، یکی از برنامه‌های این بسته جامع است که طی سه سال اجرا، شاهد رشد ۷ برابری آثار دانش آموزان بوده‌ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، ‌ علاوه بر کتابهایی چون مطالعات اجتماعی و سبک زندگی که با رویکرد آموزش مهارتهای زندگی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده است، در سال تحصیلی گذشته، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از والدین و ۱۶۰ هزار نفر از کارکنان را تحت پوشش کارگاههای آموزشی پیشگیری قرار داده است. همچنین حداقل ۵۰۰ هزار شمارگان مجله پیشگیری نوین برای والدین و کارکنان منتشر شده است. در حوزه دانش آموزی نیز، حداقل ۳ میلیون نفر از دانش آموزان از برنامه های مختلف آموزش پیشگیری، استفاده کردند.

وی در پایان گفت: از جمله فعالیت‌هایی که در سال تحصیلی جدید و در مهر ماه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است که علاوه بر اهداف ورزشی، یک فرصت ارزنده برای توجه به رشد و پرورش ساحت های مختلف تربیتی دانش آموزان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز