خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی مدارس همچنان از ثبت نام رایگان کودکان مهاجر امتناع می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۱۴

متاسفانه از زمان اعلام این طرح موفق نشدیم؛ کودکان مهاجر را به صورت رایگان در مدارس منطقه ۱۷ ثبت نام کنیم، زیرا مدارس تعیین شده در این منطقه همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

یک فعال حقوق کودک و مدیر عامل جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد ثبت نام رایگان کودکان مهاجر گفت: متاسفانه برخی مدارس تعیین شده همکاری‌های لازم را برای ثبت نام کودکان مهاجر انجام نمی‌دهند و از ثبت نام آنها به صورت رایگان امتناع می‌کنند.

اکبر یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بخشنامه‌ اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد ثبت نام رایگان کودکان مهاجر در مدارس گفت: بر اساس این بخشنامه قرار شد که ثبت‌نام رایگان کودکان مهاجر در ۵ منطقه از تهران به صورت پایلوت صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ تهران در ابتدا جزو این مناطق نبود اما به دلیل درخواست سازمان‌های مردم نهاد به این طرح اضافه شد؛ ادامه داد: متاسفانه از زمان اعلام این طرح موفق نشدیم که کودکان مهاجر را به صورت رایگان در مدارس منطقه ۱۷ ثبت نام کنیم، زیرا مدارس تعیین شده در این منطقه همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

مدیرعامل جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات سازمان‌های مردم‌نهاد با دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آخرین جلسه در روز سه شنبه(۱۱ شهریور) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حدود بیست تن از سازمان‌های مردم نهاد حوزه کودکان کار استان‌های تهران کرمان، گیلان، کردستان، مازندران، قزوین و… تشکیل شد.

وی ادامه داد: دراین جلسه سازمان‌های مردم نهاد هر کدام به سه کارگروه تقسیم‌بندی شدند، تا بخشی از مشکلات این کودکان را بررسی و به وزارتخانه اعلام کنند زیرا وزیر در این جلسه عنوان کرد که قصد بر شناخت این معضل اجتماعی به صورت کامل، روشن و دقیق دارد.

این فعال حقوق کودک با اشاره به اینکه در دولت گذشته اقدامی در زمینه کودکان کار صورت نگرفت و حتی با سازمان‌های مردم نهاد این حوزه نیز برخورد نامناسبی می‌شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسات کار جدیدی است، البته همچنان در مورد آمار‌ها اختلاف‌نظرهایی میان بخش‌های دولتی و سازمانی‌های مردم نهاد وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز