خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفتگو با ایلنا:

تمایل به کاهش وزن تنها دلیل اعتیاد زنان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۶۹

گرایش همسران زنان به مواد مخدر و یا راحت شدن دسترسی به مواد مخدر با توجه به پیشرفت در ارتباطات و تکنولوژی از جمله دلایل ویژه اعتیاد بانوان است. / طی ۵ – ۶ سال اخیر، درصد زنانی که به مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند از ۵ درصد به ۹ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه وجه غالب گرایش زنان به اعتیاد تمایل به کاهش وزن نیست، گفت: طی ۵ – ۶ سال اخیر، شمار زنانی که به مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند از ۵ درصد به ۹ درصد رسیده است.

حسن موسوی چلک مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که «تمایل به کاهش وزن تا چه حد در گرایش زنان به اعتیاد موثر است؟» گفت: تمایل به کاهش وزن یکی از دلایل گرایش زنان به اعتیاد است اما نمی‌توان دلایل اعتیاد را به یک عامل تقلیل داد.

وی افزود: وجه غالب گرایش بانوان به اعتیاد تمایل به کاهش وزن نیست، اما به دلیل آنکه زیاد به این موضوع پرداخته شده و جلب توجه کرده، این فاکتور بسیار پررنگ به نظر آمده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در مورد دلایل بارز گرایش زنان به اعتیاد گفت: عوامل مختلفی در گرایش به اعتیاد موثر است که در زنان و مردان تفاوتی نمی‌کند، این دلایل شامل مواردی مانند عدم وجود مهارتهای ارتباطی در فرد، فرار از مشکلات، کنجکاوی و… است.

موسوی چلک ادامه داد: البته برخی دلایل برای زنان ویژه‌تر است مانند گرایش همسران آن‌ها به مواد مخدر و یا راحت شدن دسترسی به مواد با توجه به پیشرفتی که در ارتباطات و تکنولوژی به وجود آمده است.

وی افزود: طی ۵ – ۶ سال اخیر، درصد زنانی که به مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند از ۵ درصد به ۹ درصد رسیده است.

موسوی چلک با اشاره به حساسیت جامعه نسبت به اعتیاد زنان گفت: به دلیل نقش حساس زنان در خانواده و نوع نگاه جامعه به زنان نگه ویژه‌ای نسبت به اعتیاد زنان وجود دارد؛ به طوری که حتی سیگار کشیدن زنان هم در جامعه قبح بیشتری از سیگار کشیدن مردان دارد. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که سیگار دروازه ورود به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز