خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی:

خیابان برای بسیاری از کودکان کار از کارگاه‌ها امن‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۰۸

«شهروندان باید در مسائل اجتماعی مطالبه گر، مسولیت پذیر و مشارکت جو باشند. / تا یک معضل اجتماعی به مطالبه عموم مردم تبدیل نشود، سیاستگذاران برای آن فکری نخواهند کرد.»

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی گفت: عزمی برای مدیریت مسائل اجتماعی در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایشی با موضوع «کودکان کار و خیابان» که به مناسبت روز کارگر و به همت «مؤسسه اقدام پژوهان جامعه بهتر» و انجمن علمی دانشجویی دانشگاه الزهرا برگزار شد، «حسن موسوی چَلَک» رئیس انجمن مدد کاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه نسبت به مسائل اجتماعی در جامعه ما بی‌توجه‌ای در سطح کلان وجود دارد، گفت: در تمام این سی و پنج سال هراس و ترسی برای ورود به حیطه معضلات اجتماعی در سیاست گذاران وجود داشته است و این مسئله بد‌ترین تاثیر را بر آسیب‌های اجتماعی داشته است.

وی افزود: همواره به معضلات اجتماعی با نگاهی سیاسی و امنیتی برخورد شده به همین دلیل اکنون آماری از کودکان کار و خیابان وجود ندارد.

موسوی چلک ادامه داد: در تدوین ۵ برنامه توسعه، تنها در برنامه چهارم نیم نگاهی به بخش اجتماعی شده که آن هم در عمل مغفول مانده است. با وجود تنوعی که اکنون در معضلات اجنماعی وجود دارد، جامعه ما نیازمند ایجاد فضایی برای گفتگو در مورد مسائل اجتماعی است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با بیان اینکه عزمی برای مدیریت مسائل اجتماعی وجود ندارد، گفت: اگر تمامی نطق‌های پیش از دستور نمایندگان مجلس را بخوانید هیچ سوال و مطلبی در مورد کودکان کار و خیابان دیده نمی‌شود با این وجود اگر کودک کار وجود نداشته باشد باید متعجب شویم.

وی با اشاره به اینکه قانون کار، کارگران نوجوان ۱۵ تا ۱۸ سال را به رسمیت شناخته است، گفت: با وجود آنکه این قانون جای بحثدارد اما باید توجه داشت که همین قانون بحثکاهش ساعات کار و حقوقی دیگر را برای این کارگران در نظر گرفته است که متاسفانه هیچ وقت این موارد اجرا نمی‌شود.

موسوی چَلَک ادامه داد: بیشتر کودکان کار زیر ۱۵ سال هستند و هنگامی که قانونی برای ممنوعیت بازرسی از برخی کارگاه‌ها تصویب می‌شود به این معناست که فضا برای استثمار این کودک به وجود آمده است من تاکید می‌کنم که خیابان از بسیاری از این کارگاه‌ها برای این کودکان امن‌تر است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهروندان باید در مسائل اجتماعی مطالبه گر، مسولیت پذیر و مشارکت جو باشند گفت: تا یک معضل اجتماعی به مطالبه عموم مردم تبدیل نشود، سیاستگذاران برای آن فکری نخواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز