خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی:

معتادان بهبود یافته باید حمایت شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۰۸

به زودی سازمان پیشگامان خدمت را رونمایی خواهیم کرد. در آن سازمان تلاش خواهد شد که مجموعه NGO‌ها و ظرفیت‌های غیر دولتی را به همراه ماموریت‌هایشان انسجام بخشی کنیم.

ایلنا: رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه معتادان بهبود یافته باید حمایت شوند؛ گفت: بهزیستی ۵ درصد از بودجه مسکن؛ ۵ درصد از بودجه اشتغال و ۱۰ درصد از تسهیلات و منابع وجوه اداری را در اختیار بهبود یافتگان بالای یکسال قرار داده است.

به گزارش ایلنا؛ " همایون هاشمی "، رییس سازمان بهزیستی، در نشست وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با رییس و اعضای هیات مدیره خانه خیرین ایران گفت: بهزیستی توجه ویژه‌ای به گروههای مرجع و همیار وبحثو پیشگیری و مداخلات پیشگیری محور دارد و با توجه به اینکه این سازمان ۲۷ هزار نیروی خدمتی دارد که بیشترغیر دولتی هستند، یک سوم این نیرو‌ها را پیشگیری را در فعالیت‌هایشان گنجانده‌اند و به نظر می‌رسد که پیشگیری مبتنی بر جامعه و آحاد مردم در حال شکل گیری است.


وی افزود: خانه خیرین ایران با تجربیات خوب در ۴۰۰ منطقه و ۳۱ استان کشور ظرفیت هم افزایی خوبی را ایجاد کرده و امیدواریم شاهد یک حرکت جدید در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشیم.

رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه به زودی سازمان پیشگامان خدمت را رونمایی خواهیم کرد؛ گفت: در آن سازمان تلاش خواهد شد که مجموعه NGO‌ها و ظرفیت‌های غیر دولتی را به همراه ماموریت‌هایشان انسجام بخشی کنیم. بهزیستی به آگاه سازی عمومی اعتقاد دارد و پیشگیری اولیه از اعتیاد را در اولویت کارهای خود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: معتادان بهبود یا فته حامی ندارد و باید حمایت شوند که دراین مورد بهزیستی ۵ درصد بودجه مسکن؛ ۵ در صد از بودجه اشتغال و ۱۰ درصد از تسهیلات و منابع وجوه اداری را به صورت بخشنامه به استان‌ها اعلام کرد و در اختیار بهبود یا فتگان بالای یکسال قرار دارد.

رییس سازمان بهزیستی افزود: در کشور ۴ هزار گروه همیار وجود دارد که ۱۴۰۰ مورد ازاین گروه‌ها زنان سرپرست خانوار هستند و تاکنون کارهای اثر بخشی را در حوزه زنان انجام داده‌اند؛ در واقع آنان افرادی بودند که خودشان در معرض آسیب بودند اما با مداخلات به هنگام، توانستند روی پای خود بایستند.

هاشمی در پایان اعلام آمادگی کرد که در حوزه کمک به بهبود یافتگان و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با ستاد مبارزه با مواد مخدر همراهی خواهدکرد تا گام مهمی در این امر برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز