خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌غربی

اولویت سیاست‌های انجام شده برای واحدهای کوچک و متوسط مواد غذایی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۴۹۷

استاندار آذربایجان غربی گفت: سرمایه‌گذاری مهمترین عامل بهبود شاخص‌های توسعه‌ای آذربایجان غربی‌است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با ابراز تاسف از عملکرد ضعیف بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای کشاورزی اظهار داشت: چک‌های برگشتی و معوقات بانکی واحدهای کشاورزی نباید مانع اجرا شدن دستورالعمل بانک مرکزی می‌شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه متاسفانه بانک‌های عامل از بیت‌المال استفاده بهینه نمی‌کنند گفت: آذربایجان‌غربی کمترین تسهیلات اعتباری را در کارگروه‌های تسهیل در بین استان‌های کشور داشته و بنابراین باید مشکلات مربوطه برطرف شود.

سعادت گفت:  چون تولیدات صنعتی قدرت رقابت با بازار دنیا را نداشته اما در مواد غذایی استاندارد لازم در استان وجود دارد و قابل رقابت با جهان بین‌الملل است.

سعادت تصریح کرد: جای تاسف است که حتی بانک‌ها جرات برخورد جدی با زیرمجموعه خود را ندارند و در این باره پس از دستورالعمل بانک مرکزی به واحدهای کوچک و متوسط، پرداخت تسهیلات به طرحهای گردشگری نیز مطرح بود اما هیچ پرداختی از سوی بانک‌های عامل انجام نشد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی در استان، مهمترین عامل سرمایه گذاری است و جذب سرمایه بخش خصوصی در این استان بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.

سعادت همچنین از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بانک‌ها خواست در جلسه ای با حضور متقاضیان دریافت تسهیلات برای طرح‌های گردشگری مصوب کارگروه، موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات به این طرح ها را بررسی و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اعلام کنند.

مدیران عامل بانک‌های استان نیز در این جلسه گزارش آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی خود به طرح ها و واحدها را ارائه کردند.

در این جلسه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشت و توضیحاتی را درباره وضعیت اقتصادی و راهکارهای رونق تولید و اقتصاد در کشور ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز