خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار مهاباد:

جمع آوری قلیان سراهای مهاباد به صورت جدی پیگیری شد

معاون فرماندار مهاباد گفت: تغییر شغل صاحبان قلیان سراها و قلیان فروشی‌ها مورد حمایت جدی فرمانداری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از مهاباد، ایرج شجاعی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهاباد اظهار کرد: موضوع جمع آوری قلیان سراها را با موفقیت توانستیم به سرانجام برسانیم.

وی افزود: جمع آوری قلیان سراها به صورت جدی پیگیری شد و با وجود برخی مخالفت‌ها از سوی صاحبان این صنف، بر اساس قانون ملزم به این کار بودیم.

شجاعی بیان کرد: با این حال ما باید از کسانی که در این صنف فعالیت داشتند برای ایجاد شغل‌های دیگر حمایت کنیم و تاکنون نیز در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

معاون فرماندار مهاباد همچنین در خصوص لزوم ایجاد آگاهی در جامعه برای مبارزه با مواد مخدر گفت: آموزش کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز در موضوع مواد مخدر باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

ادیب مهر معاون دادستان مهاباد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات جلوگیری و پلمپ قلیان سراها گفت: پرونده هر قلیان سرایی که بعد از پلمپ اقدام به فعالیت مجدد کند، به دستگاه‍‌های قضایی ارجاع می‌شود و به طور یقین با این افراد به شدت برخورد خواهد شد.

مسئول صندوق کارآفرینی امید شهرستان مهاباد نیز در نشست این شورا از اقدامات تسهیل کننده این صندوق برای اهدای وام به کسانی که از قلیان فروشی به صنف دیگری تغییر شغل بدهند، خبر داد.

کامران کریمی آذر همچنین افزود: با همکاری شهرداری حاضر به سرمایه‌گذاری برای تاسیس سالن‌های ورزشی برای دور نگه داشتن جوانان از خطر اعتیاد هستیم.

به گزارش ایلنا، تاکنون 25 واحد قلیان سرا در شهرستان مهاباد پلمپ شده‌اند که از این تعداد چهار واحد بعد از فک پلمپ پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شده است.

کد خبر : ۴۲۰۷۵۶