خبرگزاری کار ایران

جانشین سرپرست مرکز بهداشت بوکان خبر داد:

ورودی اطلاعات 162 هزار نفر از جمعیت بوکان به سامانه «سیب»

جانشین سرپرست مرکز بهداشت بوکان در همایش بهداشت روان از ورودی اطلاعات 162 هزار نفر از جمعیت شهرستان به سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوکان، صلاح‌الدین فرخی در همایش بهداشت روان گفت: تاکنون اطلاعات 162 هزار نفر از جمعیت شهرستان بوکان وارد سامانه سیب شده که 105 هزار نفر مربوط به جمعیت شهری و 57 هزار نفر هم مربوط به جمعیت روستایی است.

وی افزود: مرکز بهداشت شهرستان بوکان تمهیدات لازم برای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت را انجام داده و ضمن تغییر ساختار مراکز بهداشتی درمانی به مراکز خدمات جامع سلامت، نسبت به جذب نیروهای مورد نیاز و آموزش مقدماتی تمام کارشناسان و کاردان‌های مجری در مراکز اقدام شده است.

جانشین سرپرست مرکز بهداشت بوکان افزود: در حوزه بهداشت روان 6 نفر کارشناس بهداشت روان جذب شده و با تدوین پروتکل مراقبت سلامت روان در گروه‌های آسیب‌پذیر از قبیل ماردان باردار و میانسالان شاهد ادغام و گسترش خدمات سلامت روان در سطح واحدهای ارائه دهنده خدمت هستیم.

این کارشناس بهداشتی خاطرنشان کرد: قطعاً زمانی سلامت محقق خواهد شد که تمامی ابعاد آن در حیطه‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به طور همزمان و متوازن مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به مهارت های ده گانه

عثمان آچاک معاونت پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش بوکان در این مراسم گفت: توجه بیشتر به مهارت‌های ده‌گانه می‌تواند سطح درک ما از همه جوانب را افزایش دهد.

وی افزود: تامین سلامت جامعه مستلزم تأمین اشتغال پایدار، آموزش با کیفیت، شغل مناسب، عدالت و برابری، توجه به نقش زنان و توجه به وقت فراغت است که در نهایت باعث کاهش استرس و نداشتن دغدغه خواهد شد.

آچاک ادامه داد: امروزه باید اتکا به سرمایه‌های نفتی و صنعتی را کنار گذاشته و توجهات معطوف شود به سرمایه‌های اجتماعی که همان انسان است و سرمایه‌های فیزیکی در مراحل 5 و 6 قرار گیرد.

معاونت پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش بوکان اضافه کرد: متأسفانه امروز مطالعه کتاب کنار گذاشته شده و فرهنگ مکتوب جای خود را به فرهنگ شبکه‌های اجتماعی داده که فرد به خواندن چند خط پیام اکتفا می‌کند غافل از اینکه یک جمله نمی‌تواند نیازهای آگاهی‌بخشی وی را تأمین کند.

کد خبر : ۴۲۰۴۰۵