خبرگزاری کار ایران

در شش‌ماه اول سال‌جاری تحقق یافت؛

صرفه‌جویی ۸۰ میلیون لیتری بنزین موتور در منطقه میاندوآب

مدیر شرکت‌ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب از صرفه‌جویی ۸۰ میلیون لیتری بنزین موتور در این شهرستان خبر داد.

محمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در میاندوآب، با بیان این خبر گفت: طی شش‌ماه نخست جاری ۸۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده در ۴۵ باب جایگاه توزیع شده که این مقدار مصرف CNG از لحاظ سوخت مایع وانرژی موجب صرفه جویی ۸۰ میلیون لیتر بنزین موتور در سطح منطقه شده است.

وی با اشاره به علل افزایش مصرف CNG در سطح جایگاه های منطقه را فعال بودن تمامی جایگاه‌های سی ان جی، استفاده از توان حداکثری از تجهیزات جایگاه‌ها و آگاهی و استقبال مردمی برای استفاده از این نوع سوخت پاک، افزایش مسافرت‌های تابستانی در سطح جنوب استان آذربایجان‌غربی، پایین بودن قیمت CNG نسبت به مصرف بنزین، افزایش فعالیت خودورهای دوگانه سوز در بخش حمل و نقل کشاورزی است.

صادقی در ادامه گفت: با افزایش ۱۱ درصدی مصرف گاز CNG در شش‌ماه نخست سال‌جاری بطور متوسط روزانه به مقدار ۴۳۰ هزار متر مکعب سوخت سی ان جی در سطح جایگاه‌ها توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با بیان فعالیت ۱۹ باب جایگاه (تک منظوره) و ۲۵ باب جایگاه (دومنظوره) در سطح جنوب استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: متوسط مدت زمان سوختگیری در مجاری عرضه CNG در منطقه میاندوآب کمتر از پنج دقیقه است.

صادقی در پایان تصریح کرد: در زمینه ی رفاه حال شهروندان و مسافران هم اکنون یک باب جایگاه CNGبا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان بوکان در حال احداث است و طبق پیش بینی های انجام شده تاپایان سال جاری این جایگاه به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر : ۴۱۷۱۹۹