خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از اصناف و بازاریان؛

همایش و کارگاه آموزشی فقه اسلامی در بازار در شهرستان مهاباد برگزار شد

همایش و کارگاه آموزشی فقه اسلامی در بازار توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان مهاباد با حضور امام جمعه موقت شهرستان و جمع کثیری از بازاریان، کسبه و اصناف در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از مهاباد، ماموستا ملا یحیی اسماعیلی امام جمعه موقت شهرستان مهاباد در این همایش با بیان اینکه اصناف در سنگر بسیج اقتصادی در خدمت انقلاب و مردم بوده‌اند، افزود: بعد از کشاورزی، خرید و فروش جزء حلال ترین روزی‌هاست و داشتن حسن خلق از مواردی است که اصناف باید آن را رعایت کنند.

امام جمعه موقت مهاباد با بیان اینکه احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و قاچاق کالا به دلیل اینکه به اقتصاد کشور ضربه وارد می کنند حرام است، اظهار کرد: اصناف باید با خودداری از اجرای موارد مذکور از آسیب رساندن به جامعه مسلمانان و دولت جلوگیری کنند.

وی افزود کسب روزی حلال را یکی از واجبات دین برای هر فرد مسلمانی دانست و از اصناف خواست که طبق موازین اسلامی نسبت به داد و ستد اقدام کنند.

سردار رنجبر زاده فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع)و سپاه مهاباد در این همایش به بیان مواردی در مورد اقتصاد مقاومتی و استفاده از تولیدات داخلی و نیز لزوم دقت از سوی تولید کنندگان داخلی به تولید با رویکرد صادراتی ایراد کرد.

به گزارش ایلنا، در این همایش از تعدادی از بازاریان و اعضای اتحادیه های صنفی که از فعالین در آموزش فقه بازار با اهدای لوح تقدیر تشکر و قدردانی به عمل آمد.

کد خبر : ۴۱۶۳۷۷