خبرگزاری کار ایران

دهقان در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

صنوف فاقد پروانه کسب در استان آذربایجان‌غربی ساماندهی شدند

معاون صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: صنوف فاقد پروانه در آذربایجان‌غربی ساماندهی شدند.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به اهم عملکرد پنج ماهه اداره توسعه زیر ساخت‌های تجاری استان اظهار داشت: در این رابطه پیشنهادی به وزیر درباره صدور جواز تاًسیس برای واحدهای تولیدی صنفی مطابق طرح های صنعتی ارائه شد.

وی افزود: علاوه بر آن طی این مدت ضمن تشکیل جلسه بانک رسالت و شرکت اتحادگستر خدمات خودرویی در محل اداره توسعه زیر ساخت های تجاری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ارائه تسهیلات به اعضای شرکت اتحاد گستر خدمات فنی خودرو در راستای احداث مجتمع صنفی انجام شد.

دهقان از تهیه و جمع بندی اطلاعات رسته های نمایشگاه داران و تعمیر کاران کامیون و ماشین آلات سنگین از اتحادیه های تعمیر کاران، نمایشگاه داران اتومبیل، صنعتگران و فروشندگان لوازم یدکی خبر داد و تصریح کرد: این کار برای تحلیل واحدها و استخراج متراژ مورد نیاز برای احداث مجتمع صنفی صورت گرفت.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، بازرسی و پایش بیش از 150 کارگاه تولیدی در معیت کارشناسان اتحادیه های تولیدی که شاغلین بیش از پنج نفر در کارگاه را دارند و تکمیل فرم های اطلاعاتی پایش برای هر کدام از واحدهای تولیدی از جمله اقداماتی بود که در پنج ماهه امسال در استان انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی صنوف فاقد پروانه افزود: در این باره نامه‌های مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران به اتاق اصناف استان و شهرستان های تابعه در زمینه اجرای طرح های درجه بندی و طرح زمانبندی شناسایی صنوف فاقد پروانه ارسال و دریافت شد.

دهقان گفت: اخذ آمار و اطلاعات لازم از اتاق اصناف استان در خصوص ساماندهی و ارزیابی عملکرد اتحادیه ها و انجام بازرسی ها و شناسایی واحدهای بدون پروانه و هماهنگی های لازم با اداره کل پست و اتاق اصناف استان در زمینه شناسائی و ثبت کدپستی صنوف در سامانه ایرانیان اصناف از سایر اقدامات پنج ماهه این معاونت بوده است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی، یک جلد کتاب با عنوان "حقوق قراردادها ویژه مشاورین املاک" تدوین و در تعداد دو هزار جلد مابین اعضای صنف بنگاه‌داران و مشاورین املاک در سطح استان برای ارتقای سطح دانش و کیفیت خدمات رسانی به مشتریان توزیع شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: علاوه بر آن، تدوین یک جلد کتاب تحت عنوان "قانون نظام صنفی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی" در هزار جلد صورت گرفت و در بین تمامی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف شهرستان‌های تابعه استان برای ارتقای سطح دانش و رعایت دقیق ضوابط و مقررات نظام صنفی توزیع شد.

به گفته وی،امسال پیش‌نویس آیین‌نامه چگونگی استخدام کارکنان اتحادیه‌های صنفی و پیشنهاد آن به اتاق اصناف مرکز استان و شهرستان‌های تابعه جهت طرح در اجلاس عمومی اتاق و بهره‌برداری از آن تنظیم شد.

دهقان با اشاره به اقدامات اداره بازرگانی داخلی این معاونت تصریح کرد: در این زمینه برنامه ریزی و برگزاری بیش از 30 مورد انواع نمایشگاه تخصصی و عرضه مستقیم کالا، ساماندهی شرکت های پخش کالا براساس دستورالعمل های جدید برای 10 شرکت، رصد و پایش مستمر بازار از طریق اخذ قیمت کالاهای اساسی و ارائه تحلیلی کارشناسی از حیث قیمت و فراوانی صورت گرفت.

وی با اشاره به عملکرد اداره فرش و اهم کارهای انجام گرفته گفت: در پنج ماهه امسال ضمن برگزاری 9 جلسه کمیته فرش در مرکز استان و نیز شهرستان های بوکان ، مهاباد و خوی در خصوص بررسی مسائل مربوط به فرش استان و اتخاذ تصمیمات لازم، با تاجران کشورهای ایتالیا و آذربایجان در راستای توسعه صادرات فرش دستباف دیدار شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: از سوی دیگر سفرای شرق و جنوب شرق آسیا یعنی کشورهای چین، اندونزی، فلیپین، تایلند، برونئی و ویتنام از نمایشگاه و فروشگاه اتحادیه فرش دستباف روستایی استان دیدار کردند.

کد خبر : ۴۱۲۲۹۵