خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌غربی:

مردم و مرزنشینان کردستان و کرمانشاه همواره در صف مقدم ارزش‌های نظام بوده‌اند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مردم و مرزنشینان کردستان و کرمانشاه همواره در صف مقدم ارزش‌های نظام بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، قربان‌علی سعادت در همایش توسعه امنیت که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از فرماندهان نظامی، امنیتی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدای آذربایجان‌غربی و کردستان در محل حسینیه اعظم عاشقان ثارالله ارومیه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاشگران عرصه اقتدار و امنیت در کشور بویژه در شمال‌غرب کشور افزود: خوشبختانه امروز با تلاش و جان‌فشانی نیروهای مسلح شاهد امنیت پایدار و افزایش توان دفاعی در ایران اسلامی و همچنین استان آذربایجان‌غربی هستیم.

سعادت در ادامه از عشایر و مرزنشینان به عنوان ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مردم و مرزنشینان آذربایجان‌غربی و استان‌های مرزی مثل کردستان و کرمانشاه، همواره در صف مقدم حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام بوده‌اند و امروز نیز با وحدت و همدلی و کنار یکدیگر برای توسعه، آبادانی و شکوفایی منطقه تلاش می‌کنند.

وی با بیان برخی از مسائل و مشکلات مناطق مرزی و مرزنشینان نیز اظهار کرد: امروز مرزنشینان ما در نقاط مرزی و روستاهای مرزی استان از عدم توسعه رنج می‌برند و با مشکل اشتغال و تامین معیشت روبرو هستند که انتظار می‌رود مسئولان ملی و دولت در این زمینه و برای ایجاد اشتغال برای مرزنشینان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

سعادت ادامه داد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه نیز که در حال تهیه و ارائه به مجلس شورای اسلامی است، برای رفع عدم توازن و شکاف توسعه‌ای که میان استان‌های کمتر توسعه‌یافته با سایر استان‌ها وجود دارد، ملاحظات و اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: درباره رفع عقب‌ماندگی‌هایی که در آذربایجان‌غربی وجود دارد، پیشنهاداتی را در سفر ریاست‌جمهوری به استان مطرح کردیم که پیرو سفر وی و در سفر نوبخت رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه توافق شد ردیف ویژه اعتباری برای رفع محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های استان در بودجه سنوات آتی لحاظ شود.

وی به پایین بودن شاخص‌های توسعه در استان نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم شاخص‌های توسعه شامل سواد، سلامت و درآمد سرانه در استان را که از متوسط و میانگین کشوری پایین‌تر است، ارتقا و بهبود ببخشیم که لازمه این امر توجه ویژه و در نظر گرفتن اعتبارات ویژه و همچنین هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی است.

به گزارش ایلنا، در این مراسم محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قربان‌علی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، سردار خرم فرمانده سپاه شهدای استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان، از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا در استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر : ۴۱۰۸۷۱