خبرگزاری کار ایران

رحیمی به ایلنا خبر داد:

صدور بیش از هزار پروانه بهره‌برداری کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی از احیا و فعال سازی اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید استان خبر داد.

رضا رحیمی رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با بیان این مطلب اظهار کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید استان از سال‌های اخیر به حالت راکد و زیان ده درآمده بود که در دولت تدبیر و امید احیا شده است.

وی از تصویب طرح بسته حمایتی از شرکت‌های تعاونی تولید خبر داد و افزود: 100 درصد شرکت‌های تعاونی تولید در اتحادیه استانی عضویت دارند که این نسبت در سال‌های 92 و 93، در حدود 60 درصد بوده است.

رحیمی از افزایش سرمایه اتحادیه تعاونی تولید استان توسط شرکت‌های عضو به ازای هر شرکت یک الی پنج میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: سازمان تعاون روستائی استان با اختصاص 118 میلیون تومان وام جدید 2 درصدی از محل مانده اعتبارات استانی صندوق حمایت از توسعه به اتحادیه تعاونی تولید استان موافقت کرده است.

وی در تشریح اهم اقدامات انجام یافته در طول سال 94، گفت: انتقال دفتر کار اتحادیه تعاونی تولید استان از شهرستان میاندوآب به مرکز استان، اختصاص اتاق کار در ساختمان سازمان تعاون روستائی استان به مدیر عامل اتحادیه، برنامه ریزی در خصوص تکمیل برنامه عملیاتی تعاونی های تولید و سهامی زراعی از جمله اقدامات انجام گرفته است.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از پیگیری کارمزدهای وصول نشده صندوق بیمه روستائی و عشایری توسط اتحادیه تعاونی تولید و موافقت صندوق بیمه ذکر شده مبنی بر فعال کردن کدهای بیمه گری اتحادیه و شرکت های مربوطه به تعداد هفت مورد و پرداخت کارمزدهای معوقه صندوق بیمه روستایی و عشایری به اتحادیه طی سال جاری و ساماندهی کارگزاری های اخذ شده خبر داد.

وی تعداد کل بهره برداران کشاورزی استان را 208 هزار و 511 نفر اعلام کرد و گفت: تا پایان خرداد ماه سال جاری تعداد کل پروانه های فعالیت صادر شده 56 هزار و 772 فقره است .

وی تعداد پروانه صادره در سال جاری را یک هزار و 125 فقره عنوان کرد و ادامه داد: آموزش و توانمندسازی اعضا در سال جاری نیز یک هزار و 44 نفر روز انجام گرفته است.

کد خبر : ۴۱۰۴۵۵