خبرگزاری کار ایران

بقالی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

کشف و ضبط 75 قطعه سهره از شکارچیان متخلف در اشنویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه از به دام انداختن شکارچیان زنده‌گیرسهره خبر داد.

علیرضا بقالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اشنویه گفت: بنا به گزارشات مردمی مبنی بر وجود شکارچیان در یکی از روستاهای اشنویه سریعا نیروی یگان اداره عازم محل شدند و به سه نفر شکارچی که در حال زنده‌گیری پرنده زینتی سهره بودند برخورد کردند.

وی افزود: در انجام این ماموریت مامورین یگان حفاظت اداره موفق به کشف و ضبط 75 قطعه پرنده زینتی سهره، دو رشته تور دام و دو عدد قفس نگهداری ویژه سهره از متخلفان شدند.

بقالی افزود: به دلیل وجود باغات و شرایط توپوگرافی منطقه شکارچیان به محض مشاهده ماموران از محل متواری شدند که با توجه به غیر احتمال غیر بومی بودن شکارچیان برای مامورین شناسایی نشدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه در ادامه افزود: تحقیقات محلی و میدانی برای شناسایی متخلفان توسط ماموران یگان در دست بررسی بوده که به محض شناسایی به مرجع قضایی شهرستان معرفی خواهند شد.

بقالی گفت: متاسفانه در سال‌جاری به کرات این‌گونه تخلف در شهرستان اشنویه تکرار شده که هر بار با همکاری مردم دوستدار محیط زیست این شهرستان و هوشیاری ماموران با متخلفان برخورد شده است.

وی افزود: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه ضمن تقدیر و تشکر از اهالی دوستدار محیط زیست شهرستان اشنویه از همگی مردم تقاضا دارد مانند قبل این اداره را در برخورد با کلیه تخلفات زیست‌محیطی یاری کنند.

به گزارش ایلنا، گونه سهره طلایی به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا مورد توجه متخلفان بوده که در نهایت بعد از زنده‌گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد. این پرنده در باغ‌ها، پارک‌ها، کشتزارها، بوته‌زارها و دره‌های پوشیده از درخت تا ارتفاع 2200 متری به سر برده و زمستان‌ها در کشتزارها و مزارع باز، علفزارها و اراضی مخروبه دیده می‌شود و در درختان آشیانه می‌سازد.

کد خبر : ۴۰۹۰۲۷