خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی:

دولت روحانی به وعده احیای دریاچه ارومیه عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۴۸۸

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: درصددیم با کسب مجوز از مسوولان و شورای برنامه‌ریزی استان طرح گردشگری طبیعی در مناطق تحت پوشش محیط زیست آذربایجان‌غربی را اجرایی کنیم.

به گزارش ایلنا، پرویز آراسته صبح امروز در نشست‌خبری با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، افزود: در اجرای این طرح با جذب سرمایه‌گذار و برگزاری تورهای گردشگری نسبت به معرفی مناطق مختلف آذربایجان غربی اقدام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در مورد تعدد روزهای پاک در سال95 گفت:خوشبختانه امسال در تصمیمات کشور تعداد روز های پاک یا استفاده بدون خودرو مردم در کشور از 8روز به10 روز افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین ادامه داد:در روزهای آینده میزبان وزیر محیط زیست فرانسه در ارومیه خواهیم بود که در برنامه کاری خود تور دریاچه ارومیه در برنامه کاری خود خواهند داشت.

وی افزود:برنامه وطرح ملیه گذاری اطراف دریاچه ارومیه به مساحت 40کیلومتر انجام شده است.

اراسته افزود:وی در مورد احیاء دریاچه ارومیه هم گفت خوشبختاه دولت روحانی در مورد وعده احیائ دریاچه ارومیه به خوبی عمل کرده است وآب تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل 52سانتیمتر افزایش داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از نصب دوربین در مناطق تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: در قالب این طرح در واقع می‌خواهیم حیات وحش را با دوربین کنترل کنیم.

آراسته تصریح کرد : به تازگی صندوق محیط زیست نیز برای حمایت از این بخش فعال شده و علاوه بر آن کار پایش معادن نیز در راستای کنترل و نظارت بیشتر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

وی از شناسایی کانون‌های ریزگرد و گرد و غبار در مناطق مختلف از جمله حوزه دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: گزارش نهایی این کار ظرف چند ماه آتی در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد تا نسبت به مالچ پاشی بخش‌های مورد نیاز، کنترل و مدیریت این موضوع اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از راه اندازی مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه نیز خبر داد: و گفت: در نیمه دوم امسال دریافت نمونه‌های مختلف در یک در هزار از نقطه مختلف محیط زیست برای کاهش آلودگی محیط زیست از صنایع اجرایی می‌شود.

وی از صدور ۲۰۸ مورد اخطاریه زیست محیطی در ۵ ماهه اول امسال خبر داد و گفت :در این مدت ۱۱ مورد واحد تولیدی متخلف نیز پلمپ شده است.

آراسته گفت:با اصلاح برخی قانون ها از سال95قانون یک هزار در فروش برای سازمان محیط زیست در کل کشور خواهیم داشت.

آراسته به طرح حفاظت فیزیکی به مساحت ۸۷ هزار هکتار دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: تجهیز سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان و میله گذاری اطراف دریاچه ارومیه به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر اقدامات اساسی این اداره در این مدت بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی درباره کیفیت هوای ارومیه نیز گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۱۰ روز پاک ۱۳۳ روز سالم و ۴۷ روز ناسالم برای گروههای حساس و ۲ روز ناسالم در شهر ارومیه به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز